گلستان از گزند طوفان و گرد و غبار روز گذشته مصون ماند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار شدید اسکوال (چرخشی) در شمال استان، گفت: این پدیده خسارتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، نعمت‌الله حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز_ شنبه بیست و هفتم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به توفان روز گذشته در شمال و شمال و شرق گلستان، اظهار کرد: این توفان خسارت مالی و جانی نداشت.

وی با بیان اینکه ساعت ۱۵ روز گذشته براثر خیزش باد شدید در استان بالکان کشور ترکمنستان، پدیده گرد و غبار شدید وارد گلستان شد، افزود: سرعت این باد به به میزان ۸۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با تاکید بر اینکه پس از وقوع این حادثه کارشناسان برای ارزیابی دقیق وارد منطقه شدند، خاطرنشان کرد: این پدیده به عنوان نخستین جبهه هوایی سامانه جدید از جنوب غربی کشور ترکمنستان فعال شده بود که با گذر در مسیر اینچه‌برون، گنبدکاووس و مینودشت به سمت شمال شرقی گلستان حرکت کرد.

حاجی‌زاده ادامه داد: نخستین موج (جبهه) سامانه آب و هوایی در راستای شمال غرب به سوی جنوب شرق استان رخ داد که با توجه به سرعت زیاد باد در منطقه بالکان ترکمنستان، خیزش گرد و خاک را در پی داشت.

وی با بیان اینکه سرعت وزش بادی که به سمت گلستان در حال حرکت بود تا ساعت ۲۰ دیشب ادامه داشت، گفت: با توجه به بار رطوبتی در منطقه، پدیده بارندگی به صورت رگبار به همراه رعد و برق و مه در شب گذشته و بامداد امروز بروز کرد.

کد خبر 705023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.