تلاش داریم تراکم در مدارس استان البرز به فضای ایده‌آل نزدیک شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش داریم تراکم در مدارس استان البرز به فضای ایده‌آل نزدیک شود، گفت: امروز استان البرز در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اگرچه محدودیت‌هایی سر راه استان قرار دارد، اما نسبت به مدت تأسیس استان تا به امروز اقدامات خوبی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، رضا مراد صحرایی، پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در حاشیه افتتاح مدرسه دمیرچی، اظهار کرد: مدرسه‌سازی سنتی است که در کشور ما با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است، ما ضمن آموزش متون درستی قدر و منزلت انسانی را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به نقل قولی از امیرکبیر، افزود: تربیت نیروی انسانی از جمله مهم‌ترین اهداف مدارس است که در آینده کشور و دنیا نیز اثرگذار خواهد بود، در این مسیر از جامعه خیران که همچون ستاره در آسمان نیکی هستند تشکر می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز استان البرز در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، ادامه داد: اگرچه محدودیت‌هایی سر راه استان قرار دارد، اما نسبت به مدت تأسیس استان تا به امروز اقدامات خوبی شکل گرفته است.

صحرایی با بیان اینکه استانداران سراسر کشور پای کار مدرسه‌سازی هستند، اما استاندار البرز در این مسیر ویژه‌تر حرکت می‌کند، تصریح کرد: مدارس منزلی برای تربیت افراد تأثیرگذار در کشور و راهبردی‌ترین نقطه برای ساختن هر کشور هستند. گزاف نگفته‌ایم زمانی که امروز می‌بینیم خیران اینگونه مدرسه می‌سازند و می‌توانیم امیدوار به آینده استان و کشور باشیم و در این مسیر دولت سیزدهم نیز کمک حال مسئله مدرسه سازی بوده است.

وی با بیان اینکه این دولت به طور ویژه خواستار مدرسه‌سازی بوده است، تاکید کرد: حدود شش هزار مدرسه از ابتدای فعالیت دولت تا به امروز احداث و در بعضی مدارس البرز تراکم بالای ۵۰ نفر اعلام شده است، کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور تراکم بالای ۳۵ نفر دارند و مطلوب ما این است که حتی یک مدرسه با این شرایط وجود نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۴ هزار مدرسه داریم که تعداد دانش‌آموزان آن میانگین ۵ الی ۱۰ نفر است، همچنین ۵۰۵ کلاس یک نفره در کشور وجود دارد که در نوع خود افتخاری برای کشور تلقی می‌شود و در بعضی مناطق معلمان با بالگرد به مدرسه منتقل می‌شوند.

کد خبر 705007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.