مشکلات صدور مجوز برای اراضی قولنامه‌ای رفع شده است

شهردار ارومیه گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر و حفظ حقوق بیت‌المال مشکلات اراضی قولنامه‌ای برای دریافت مجوز و صدور پروانه رفع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ارومیه، حسین مهدی‌زاده امروز _شنبه بیست و هفتم آبان_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی در خصوص حل مشکل صدور مجوز ساخت‌وساز در اراضی قولنامه‌ای محدوده شهر، اظهار کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر و حفظ حقوق بیت‌المال، مشکلات زمین‌های قولنامه‌ای حل شده است.

وی افزود: الزامات فنی و مسائل شهرسازی در اراضی قولنامه‌ای با ساخت‌وساز غیرمجاز رعایت نمی‌شود و این ساختمان‌ها عامل و عنصر تهدید برای شهر می‌شوند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: برای اراضی قولنامه‌ای با کاربری مسکونی مجوز احداث صادر و چنانچه مدارک و مستندات ذیل مصوبه شورای حفظ بیت‌المال باشد پروانه برایشان صادر می‌شود.

مهدی‌زاده تصریح کرد: اگر کاربری غیرمسکونی باشد و طی بازدید مشخص شود که غیرقابل احیا برای کاربری عمومی غیرمسکونی و پیرامونش ساخت‌وساز است، طبق مصوبه و قانون برای این زمین‌ها نیز پروانه صادر می‌شود، در مرحله نهایی مطالعات بافت تاریخی قرار داریم و ۷۵ درصد از مشکلات موجود در بافت تاریخی در حوزه ساخت‌وساز طی یک ماه آینده حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه‌نویسی برای سال ۱۴۰۳ در شهرداری ارومیه آغاز شده است، گفت: شائبه‌هایی در خصوص اخذ عوارض مازاد از سوی شهرداری ارومیه در سه ماهه اول امسال مطرح می‌شود که صحت ندارد.

شهردار ارومیه افزود: در بودجه‌نویسی ۱۴۰۲ و در راستای مهار تورم تصمیم گرفتیم به جای ۴۹ درصد تورم ابلاغی وزارت کشور ۳۵ درصد تورم نسبت به سال گذشته را اعمال کنیم و امسال هیچ‌گونه عوارضی بیش از ۳۵ درصد اخذ نشده است.

کد خبر 704975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.