برگزاری تجمعات سراسری در حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه

تجمع حمایت از کودکان غزه در آستانه روز جهانی کودک و هم‌زمان با مردم عدالت‌طلب سراسر جهان با شعار محوری حمایت جهانی از کودکان فلسطینی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هم‌زمان با مردم عدالت‌طلب سراسر جهان، راهپیمایی سراسری در حمایت از کودکان و زنان بی‌پناه غزه ساعت ۱۵ امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مراسم در آستانه بیستم نوامبر و روز جهانی کودک، پس از گذشت اربعین عملیات طوفان‌الاقصی و شهدای غزه با شعار محوری حمایت جهانی از کودکان مظلوم فلسطینی برگزار خواهد شد.

در این تجمعات قرار است، کودکان تحت عنوان پویش #فریاد_عروسک‌ها با در دست داشتن عروسک‌های خود با کودکان غزه هم‌دردی کنند و نفرت و انزجار خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، قشرهای مختلف مردم میهن عزیزمان از جمله بسیجیان، هنرمندان، شاعران، دانش‌آموزان، مادران، کودکان، اقلیت‌های مذهبی، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه، اصحاب رسانه و سایر گروه‌ها از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون با برپایی مراسم و تجمع‌های مختلف جنایات ضد بشری رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کرده‌اند و خواستار توقف حملات بی‌امان این رژیم به باریکه غزه از جامعه جهانی شده‌اند.

بنا بر خبرهای رسیده از مقامات فلسطینی در غزه، از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم غزه شهید شده‌اند که ۴۷۱۰ نفر از آن‌ها، کودک هستند.

همچنین طی حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه و ممانعت از ورود سوخت به این منطقه، تعدادی از کودکان نارس نیز که در دستگاه‌های مخصوص قرار داشتند به علت قطع انرژی به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه در آخرین خبرها اعلام کرده است که از ۳۵ بیمارستان موجود در غزه، فعالیت ۲۵ بیمارستان به دلیل کمبود سوخت یا تخریب بر اثر بمباران‌ها، متوقف شده است؛ همچنین ۲۰۲ نفر از کادر درمان، ۳۶ نفر از تیم دفاع شهری و بیش از ۲۰۰ نفر از مجروحان تیم درمانی به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 704967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.