اجرای طرح همسفر با یار مهربان در خطه طلایی ایران

شهردار زرین‌شهر گفت: طرح حضور کتابخانه سیار در محلات مختلف زرین‌شهر هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی همراه با اهدای کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی و فروش کتاب با ۵۰ درصد تخفیف اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی‌احمدی امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از راه‌های توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی را توجه ویژه به تقویت فرهنگ مطالعه دانست و اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده رشد سرانه کتاب‌خوانی در جامعه طی دهه‌های اخیر تناسبی با پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه‌های دیگر نداشته است، به نحوی که امروز همه بر پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اذعان و بر لزوم اتخاذ راهکارهای عملی و هم‌افزا برای خروج از این وضعیت تاکید دارند.

وی افزود: سرانه پایین کتابخوانی به عوامل مختلفی از جمله کمبود فضاهای فرهنگی و کتابخوانی در محلات مختلف، در نظر نگرفتن سلایق خوانندگان و حتی گرانی کتاب بستگی دارد و چنانچه حیات جامعه را در گرو توجه به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بدانیم، به‌طور قطع بسیاری از موضوعات فرهنگی و اجتماعی حل خواهد شد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی لازم را برای ارتباط آحاد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخانه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شهرداری زرین‌شهر با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و سازمان حمل‌ونقل شهرستان لنجان، طرح همسفر با یار مهربان در خطه طلایی ایران را با شعار «آینده خواندنی است» به مرحله اجرا رساند.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: طرح حضور کتابخانه سیار در محلات مختلف زرین‌شهر از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان و هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی همراه با اهدای کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی و فروش کتاب با ۵۰ درصد تخفیف اجرا شد.

وی اضافه کرد: چنانچه آحاد شهروندان در معرض پدیده‌های فرهنگی و حوزه نشر قرار گیرند، بدون شک در مسیر این جریان قرار می‌گیرند و از آن استقبال می‌کنند، البته هرچقدر سن مخاطب پایین‌تر باشد، مسئولیت متولیان امر فرهنگ و کتاب نیز بیشتر می‌شود.

شهردار زرین‌شهر قرار دادن کتاب‌های متعدد و کم‌حجم در دسترس عموم شهروندان را یکی از راهکارهای افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و تصریح کرد: به دلایل مختلف از جمله توسعه روند استفاده از فضای مجازی و افزایش قیمت محصولات فرهنگی، آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان رغبت کمتری به مطالعه کتاب دارند و موظف هستیم روش‌های نوینی را در ترویج فرهنگ مطالعه در پیش بگیریم تا شهر از تأثیر عمیق مطالعه کتاب بر سبک زندگی و فرهنگ شهروندان بهره‌مند شود.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه باید امکان نگهداشت کودکان و نوجوانان را در فضای کتابخانه به عنوان پاتوق فرهنگی بیشتر کنیم، گفت: برگزاری نشست‌های نقد کتاب، معرفی کتاب توسط رسانه‌ها و برگزاری مسابقه‌های مختلف در سطح شهر توسط آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی از جمله راهکارهای رشد سرانه کتاب‌خوانی در جامعه و ایجاد انگیزه در خوانندگان کتاب به‌شمار می‌آید.

کد خبر 704948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.