۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل پروژه های مهم استان یزد اختصاص می‌یابد

استاندار یزد با بیان اینکه یطد از قدیم الایام یک شهر تجاری بوده و ما نباید از کریدورهای اقتصادی کشور و منطقه خارج شویم گفت: پیشینه تجاری یزد با اجرای نقشه جامع حمل و نقل استان احیاء می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که با حضور نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی و به منظور بررسی وضعیت بخش حمل و نقل استان برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی، بخش حمل و نقل است.

وی گفت: متأسفانه عقب ماندگی‌های زیادی در این حوزه نظیر عدم وجود آزادراه در استان وجود دارد که علی‌رغم اخذ مصوبات آن در دولت‌های نهم و دهم، این پروژه طی ۱۰ سال اخیر متوقف شده است.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌های استان جهت تأسیس یک کنسرسیوم برای ساخت آزادراه نطنز- یزد- سیرجان با مشارکت چند شرکت سرمایه‌گذار، گفت: یکی از مشکلات مهم در اجرای این طرح عدم وجود نقشه جامع حمل و نقل استان جهت برنامه‌ریزی در حوزه تبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه است.

فاطمی با بیان اینکه یزد، از قدیم یک شهر تجاری بوده و ما نباید از کریدورهای اقتصادی کشور و منطقه خارج شویم، تصریح کرد: مقرر شد با انجام یک مطالعه جامع، پروژه‌های بخش حمل و نقل با این نگاه بازبینی شود.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه شهروندان در خصوص مشکلات پروازها و تهیه بلیت قطار، گفت: با پیگیری نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و معاونت عمرانی استانداری، شرکت رجا سه ترنست از مدار خارج شده یزد را تعمیر کرده و اکنون در انتظار تاییدیه شرکت راه آهن کشور برای بازگشت آنها به مسیر تا از آذر ماه هستیم.

استاندار یزد از ثبت شرکت «یزد ریل» و نیز قرارگیری شرکت «پارس ریل» در اولویت‌های حمایتی استان، خبر داد و افزود: بر این اساس، همزمان با شروع به کار شرکت هواپیمایی «یزد ایر» شاهد فعالیت دو شرکت یزدریل و پارس‌ریل نیز خواهیم بود تا هم در حوزه مسافری و باری و هم در راه‌اندازی پهنه ریلی استان فعال شویم.

فاطمی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های طرح مولدسازی اراضی و املاک مازاد دولت برای تأمین مالی پروژه‌های نیمه تمام استان، گفت: خوشبختانه اقدامات قابل قبولی در این زمینه انجام شده و امیدواریم ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه‌های مهم استان را از این طریق تأمین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه میزان صادرات استان یزد نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار محاسبه شده است، گفت: این در حالی است که طبق بررسی واقعی استان، میزان صادرات یزدی‌ها نزدیک به ۸۹۰ میلیون دلار بوده که به دلیل مشکلاتی نظیر نبودن آزمایشگاه مرجع، از سکوی استان‌های دیگر انجام می‌شود.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسئله اقتصاد دریا پایه و برنامه‌ریزی برای دستیابی استان به جایگاهی مناسب در پایانه‌های مرزی و دریایی، گفت: نقش آفرینی در بستر دریا، علاوه بر خدمت‌رسانی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مردم مناطق جنوبی کشور، موجب پیگیری مسئله توسعه اقتصادی استان خواهد شد.
فاطمی در بخش پایانی سخنانش بر تلاش مجدانه تمامی مسئولان جهت خدمت رسانی در تراز مردم استان و تحقق سریع و درست مطالبات به حق آنان از مبادی موجود تاکید کرد.

کد خبر 704929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.