۶ چهره جذاب که ممکن است مدیر ورزشی منچستریونایتد شوند

رئیس کمپانی INEOS قرار است وقتی سهام کامل منچستریونایتد را خرید، در چند بخش تغییرات بزرگی اعمال کند، که یکی از آن‌ها «مدیریت ورزشی‌» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سر جیم رتکلیف هنوز به‌طور رسمی روند تصاحب منچستریونایتد را تکمیل نکرده است، اما رئیس کمپانی INEOS در حال نقشه‌کشی است که چگونه باشگاه محبوبش را به شکوه سابق خود بازگرداند.

رئیس اجرایی (ریچارد آرنولد) پیش‌تر اولترافورد را ترک است و انتظار می‌رود ژان کلود بلان، مدیرعامل اینئوس اسپورت، که «لیونل مسی در حوزه کسب‌وکار ورزشی» لقب گرفته است، جای او را بگیرد تا روند بازسازی باشگاه را رهبری کند، اما راتکلیف قرار نیست به همین تغییر بسنده کند و جذب یک مدیر ورزشی جدید را در دستور کار دارد.

رتکلیف در گذشته از استراتژی جذب بازیکنان توسط یونایتد، انتقاد کرده و آن را «بد» توصیف کرده و شیاطین‌سرخ را «ناکاربلد» خطاب کرده است، حالا با نگاهی به افت شدید باشگاه از زمان خروج سر الکس فرگوسن، چه کسی می‌تواند مخالف این نظریه باشد؟

علی‌رغم خرج کردن حدود ۴۰۰ میلیون پوند (۴۹۷ میلیون دلار) طی دو سال اخیر، یونایتد شروع وحشتناکی در فصل لیگ‌برتر داشته است و در آستانه خروج از لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد، اتفاقی که برای مدیر ورزشی فعلی (جان مورتو) ناکامی بزرگی است.

در اینجا نامزدهایی وجود دارند که رتکلیف و همکارش سر دیو بریلزفورد به دنبال آن هستند تا پروژه به اوج رساندن مجدد یونایتد را رهبری کنند.

شش چهره جذاب که ممکن است مدیر ورزشی منچستریونایتد شوند

دوگی فریدمن

این مهاجم، به لطف برخی حرکات بسیار زیرکانه، از زمان انتخاب شدن به عنوان مدیر ورزشی کریستال پالاس در سال ۲۰۱۷ کمک کرده است تا این تیم به یک مدعی اصلی لیگ‌برتر تبدیل شود.

فریدمن، در کشف جوانان با استعداد، تخصص دارد، او ابرچی ایز را از کوئینز پارک رنجرز با ۱۷ میلیون پوند (۲۱ میلیون دلار)، مارک گوهی از چلسی با ۱۸ میلیون پوند (۲۲ میلیون دلار) و مایکل اولیس از ردینگ را با ۸ میلیون پوند به خدمت گرفت و هر سه بازیکن را تبدیل به ستاره کرد. دارایی‌های بسیار ارزشمند پرمرلیگ، اکنون هر کدام بیش از ۶۰ میلیون پوند (۷۴ میلیون دلار) ارزش دارند.

او همچنین بر ساخت آکادمی جدید پالاس نظارت داشت که در سال ۲۰۲۱ افتتاح شد. با توجه به سابقه غنی یونایتد در جذب بازیکنان جوان و رابطه او با فرگوسن، به راحتی می‌توان فهمید که چرا از او برای این پست در جمع شیاطین‌سرخ، نامش سر زبان‌هاست.

شش چهره جذاب که ممکن است مدیر ورزشی منچستریونایتد شوند

آندره آ برتا

دیگو سیمئونه، معمار بارز موفقیت‌های خیره‌کننده اتلتیکو مادرید در دهه گذشته بوده، اما برتا تقریباً به همان اندازه درست کار کرده است و تلاش می‌کند که سرمربی آرژانتینی کاملاً به خواسته‌های خود دست پیدا کند تا جایگاه باشگاه را به عنوان سومین ابرقدرت اسپانیا حفظ کند.

برتا که پیش‌تریک بانکدار بود، بخاطر همکاری با پارما و جنوا شهرت خود را افزایش داد و در سال ۲۰۱۳ پس از ایجاد رابطه با رئیس باشگاه (انریکه سرزو)، به عنوان مدیر فنی اتلتیکو استخدام شد. او در سال ۲۰۱۷ با سفارش اسطوره روخی بلانکوها (خوزه لوئیس کامینو) به سمت مدیر ورزشی ارتقا یافت. تحت نظارت برتا، اتلتیکو دو عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد و هرگز در جدول پایین‌تر از سوم قرار نگرفت، همچنین به دو فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

برتا با خریدهای بسیار موفقی مانند یان اوبلاک و آنتوان گریزمان و نقل و انتقالات سودآوری مانند فروش لوکاس هرناندز و رودری در قبال هزینه‌های هنگفت، اعتبار زیادی کسب کرده است، با این حال، همه چیز ساده نبوده است: ژائو فلیکس با سیمئونه رابطه خوبی نداشت، در حالی که بازگشت دیگو کاستا نیز به سود روخی بلانکوس نشد.

شش چهره جذاب که ممکن است مدیر ورزشی منچستریونایتد شوند

پل میشل

میشل به شدت مورد تحسین راتکلیف قرار گرفته است، او زمانی که برای موناکو کار می‌کرد، (جایی که رئیس کمپانی INEOS در آن زندگی می‌کند)، با سر جیم آشنا شد. میشل به‌خاطر کارش در ساوتهمپتون و همکاری با مائوریسیو پوچتینو، شهرت به دست آورد و سپس به دنبال این سرمربی آرژانتینی به تاتنهام رفت.

او مسئول به خدمت گرفتن سون هیونگ مین، دله آلی، توبی آلدرویرلد و کیران تریپیر بود که همه باعث شدند اسپرز یکی از بهترین تیم‌های برتر لیگ‌برتر باشد. میشل در سال ۲۰۱۶ لندن را ترک کرد و در لایپزیش و سپس موناکو مشغول به کار شد. او پس از ترک لیگ فرانسه در ماه مارس، در حال حاضر بدون باشگاه است.

لی کنگرتون

این بازیکن ولزی سابقه طولانی و خوبی در فوتبال داشته است، ابتدا در سال ۲۰۰۲ با تیم جوانان لیورپول کار کرد و سپس با ژوزه مورینیو برای انجام همان نقش در چلسی به توافق رسید. کنگرتون سپس به پُست پیشاهنگ ارشد، در استمفورد بریج ارتقا یافت و بازیکنانی از جمله دنیل استوریج را جذب کرد.

او بعداً توسط هامبورگ استخدام شد، اما به فوتبال انگلیس بازگشت تا برای ساندرلند کار کند، قبل از اینکه دوباره با دوست سابقش (برندان راجرز) در سلتیک همکار شود. او همراه راجرز به لستر رفت و سال گذشته دوباره به خارج از کشور نقل مکان کرد تا رئیس بخش نقل و انتقالات آتالانتا شود.

یکی از اولین اقدامات او با باشگاه شاغل سری‌آ، جذب راسموس هویلوند بود که یک سال بعد زمانی که مهاجم دانمارکی به مبلغ ۷۲ میلیون پوند به یونایتد فروخته شد، سود زیادی برای نماینده ایتالیا به ارمغان آورد.

شش چهره جذاب که ممکن است مدیر ورزشی منچستریونایتد شوند

پائولو مالدینی و ریکی ماسارا

کاپیتان افسانه‌ای میلان ظاهراً از بحث بازگشت رویایی به روسونری لذت می‌برد. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان مدیر فنی به باشگاه محبوب سابق خود ملحق شد و زیر نظر مدیر ورزشی فردریک 'ریکی' ماسارا کار کرد و سه سال بعد، این زوج به باشگاه کمک کردند تا اولین قهرمانی خود را در سری‌آ پس ۱۱ سال به دست آورند.

خریدهای این دو، نقش بزرگی در موفقیت میلان ایفا کردند، به‌ویژه تئو هرناندز، رافائل لیائو، اولیویه ژیرو و فیکایو توموری که عالی کار کرده‌اند. با این حال، تنها یک سال پس از کسب عنوان قهرمانی و علی‌رغم رسیدن میلان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مالدینی و ماسارا با نظر مالک آمریکایی، (گری کاردیناله) از باشگاه اخراج شدند.

این دو نفر در حال حاضر برای حضور در منچستریونایتد شانس خوبی دارند و گزارش شده است آن‌ها از جمله کسانی هستند که توسط رتکلیف حمایت می‌شوند.

کد خبر 704914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.