سُنت‌ جالب انگلیسی‌ها با اهدای جایزه ویژه به فوتبالیست‌ها / از کلاه طلایی چه می‌دانیم؟

احتمال دارد هر زمان که تیم‌های ملی، در حال بازی‌های بین‌المللی فوتبال هستند، اصطلاح «کلاه» را شنیده‌ باشید، اما این واژه به چه معناست؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر به‌تازگی فوتبال اروپا را دنبال می‌کنید، ممکن است چند اصطلاح فنی را شنیده باشید که پیش‌تر با آنها برخورد نکرده‌اید.

به‌طور مثال یکی از این اصطلاحات، واژه «کلاه» است که اغلب در بازی‌های بین‌المللی استفاده می‌شود، اگرچه معنای متفاوتی با آنچه انتظار دارید، دارد.

رسانه GOAL با توضیح اینکه این اصطلاح در تاریخچه بازی‌های فوتبال به چه معناست، به این سوال پاسخ می‌دهد.

کلاه در فوتبال چیست؟

اصطلاح «کلاه» به تعداد دفعاتی اطلاق می‌شود که یک بازیکن فوتبال به نمایندگی از کشور خود، در یک بازی رسمی بین‌المللی مانند جام جهانی، سایر مسابقات بین‌المللی یا حتی بازی‌های دوستانه شرکت کرده است و نشان‌دهنده سابقه حضور بازیکن در تیم ملی است.

یک بازیکن فوتبال هر زمان که نماینده کشورش در یک مسابقه بین‌المللی باشد، یک «کلاه» به دست می‌آورد. اگر یک بازیکن فوتبال ۵۰ بازی ملی داشته باشد، به این معنی است که ۵۰ بار برای کشورش بازی کرده است و این افتخار بزرگی محسوب می‌شود. اگر بازیکنان، بازی‌های ملی زیادی داشته باشند، گواه بر توانایی و تجربه زیاد آن بازیکنان است.

تاریخچه حضور کلاه در فوتبال

اصطلاح «کلاه» یا «کلاه بین‌المللی» از ایده‌های قدیمی است که به بازیکنان برای هر بازی که برای تیم ملی خود انجام می‌دهند، داده می‌شد.

از آنجا که نمایندگی تیم ملی، نشانه خوبی از توانایی‌های یک بازیکن و یکی از بالاترین افتخارات یک فوتبالیست محسوب می‌شود، مشخص شد که یک بازیکن باید جهت موفقیت خود، نشانی برای اثبات داشته باشد.

سال ۱۸۸۶ در انگلستان، اولین دبیر افتخاری اتحادیه فوتبال NL Jackson این ایده را مطرح کرد که به همه بازیکنان فوتبالی که در مسابقات بین‌المللی برای انگلیس ظاهر می‌شوند، باید یک کلاه ورزشی اعطا شود، که این طرح پذیرفته شد.

این ایده، از ورزش ملی کشور انگلیس، (کریکت) گرفته شده؛ جایی که این ورزش، هنوز یک سُنت محبوب است. زمانی که فوتبال در کشورهای دیگری غیر از انگلستان رایج شد، اعطای کلاه به بازیکنان به یک روش معمول تبدیل شد، با این حال، امروزه، عمل اهدای این افتخار، بابت بازی‌های ملی به بازیکنان، به اندازه گذشته رایج نیست.

به نظر می‌رسد بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این جایزه، از بازی مدرن حذف شده، اما این پدیده فوتبال ممکن است هنوز در برخی کشورها وجود داشته باشد؛ گاهی برای بزرگداشت اتفاقات مهمی مانند انجام ۵۰ یا ۱۰۰ بازی برای تیم ملی، یا دیگر بازی‌های ورزشی، این یادبود اهدا می‌شود، به عنوان مثال، وین رونی، اسطوره سابق انگلیس و منچستریونایتد، در سال ۲۰۱۴ یک کلاه یادبود طلایی دریافت کرد.

کد خبر 704912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.