راه‌اندازی بزرگترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان در سوئد

استکهلم سوئد میزبان بزرگترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان است که با استفاده از سنسورهای مادون قرمز، قابلیت دسته‌بندی ۲۰ هزار تن پلاستیک را در ۱۲ گروه مجزا دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سایت جدید «پسماند صفر» سوئد می‌تواند تمام زباله‌های بسته‌بندی پلاستیکی تولید شده در خانواده‌های سوئدی را دریافت کند و این قابلیت را دارد که بیش از هر مکان دیگری در جهان عملیات بازیافت را انجام دهد.

کارخانه «پسماند صفر» در شهر موتلا به عنوان بزرگترین کارخانه در نوع خود شناخته می‌شود که می‌تواند سالانه ۲۰ هزار تن بسته‌بندی پلاستیکی را به طور دقیق دسته‌بندی کند. ویژگی‌های برجسته این کارخانه به همین موارد ختم نمی‌شود، بلکه وجود دوربین‌های قرمز مادون قرمز برای جداسازی زباله‌های وارد شده به ۱۲ نوع پلاستیک، نقطه متمایز این سایت است. این ویژگی بسته‌بندی پلاستیک‌های بازیافتی در کشور سوئد را به دو برابر می‌رساند.

سوئد در بازیافت پلاستیک بسیار پیشتازانه عمل کرده است، به‌طوری‌که مدیریت زباله در بسیاری دیگر از نقاط جهان راه درازی را برای رسیدن به جایگاه این کشور دارند.

راه‌اندازی بزرگترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان در سوئد

ضایعات پلاستیکی جهان تا سال ۲۰۶۰ سه برابر خواهد شد

زباله‌های پلاستیکی تولید شده در سطح جهان تا سال ۲۰۶۰، سه برابر می‌شود و حدود نیمی از آنها در محل دفن زباله‌ها و کمتر از یک‌پنجم بازیافت شود.

در حال حاضر جهان سالانه بیش از ۴۳۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌کند که دوسوم آن محصولاتی با عمر کوتاه است که به‌زودی تبدیل به زباله می‌شوند و اقیانوس‌ها را آلوده می‌کنند و همان‌طور که گزارش اخیر برنامه محیط زیست سازمان ملل نشان می‌دهد، اغلب راه خود را به زنجیره غذایی انسان می‌رسانند. در سایت پسماند صفر، تسمه‌های نقاله ۴۰ تن زباله پلاستیکی مخلوط را در هر ساعت از داخل کارخانه ۶۰ هزار متر مربعی حمل می‌کنند. این کارخانه قادر است تا ۹۵ درصد بسته‌بندی‌ها را برای بازیافت ارسال کند و مقدار سوزانده شدن زباله‌ها را به حداقل برساند.

پس از طبقه‌بندی، پلاستیک را می‌توان به روش‌های معمولی، مکانیکی یا از طریق یک روش شیمیایی بازیافت کرد که معمولاً از گرما یا حلال برای تجزیه پلاستیک‌ها به مایع و گاز برای تولید یک مخلوط روغن‌مانند یا مواد شیمیایی اساسی استفاده می‌شود؛ این مخلوط را می‌توان دوباره به بسته‌های پلاستیکی برای تولید محصولات جدید تبدیل کرد.

راه‌اندازی بزرگترین کارخانه بازیافت پلاستیک جهان در سوئد

کد خبر 704897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.