خانواده از محوری ترین سیاست های کلی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: برای داشتن کشوری مقتدر باید خانواده درست داشته باشیم و اساس از اینجا شروع می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف اله دژکام امروز_ جمعه بیست و ششم آبان_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین سیاست‌های کلی سیاست خانواده است که رهبر معظم انقلاب درباره آن ۱۰ سند ابلاغ کرده‌اند و مشخص شده که این کشور از نظر مسئله خانواده باید چگونه اداره شود تا بقیه مسائل کشور هم سامان پیدا کند.

وی افزود: در سیاست‌های کلی خانواده اولین جمله‌ای که رهبر معظم تاکید بر آن داشتند و تقریباً خلاصه همه سیاست‌ها به این بر می‌گردد اینگونه است که می‌فرمایند خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر کشور مقتدر می‌خواهیم باید خانواده درست داشته باشیم و اساس از اینجا شروع می‌شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: مسائل خانواده در ابعاد مختلف در این سند بررسی شده است و این سند ۱۶ ماده دارد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: نکته‌ای که مثل هر چند هفته گذشته نکته اول مورد توجه همه جهان اسلام شده است قضیه غزه و مظلومیت مردم فلسطین در این ایام است که بیش از ۱۱ هزار کشته از کودک، زن، مرد، پیر و جوان دارد این روزها به پیشگاه خدای متعال تقدیم می‌شود و ایستادگی این مردم که جای تعجب دارد که شاید مصداق این آیه باشد که "عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ"، آنهایی که ریشه اسرائیل را در می‌آورند بندگانی با اراده بسیار قوی هستند.

وی با اشاره به حمایت‌های نظامی و مالی که باید به مردم مظلوم فلسطین شود، افزود: درخواست دارم از همه عزیزان در شیراز و استان فارس که شماره‌ای که هلال احمر و کمیته امداد اعلام می‌کنند برای کمک به مردم غزه کمک دهند و این جهاد مالی و ثواب عظیم را انجام دهیم تا هلال احمر آماده باشد به محض اینکه مسیر باز شود بتواند کمک مناسبی به این جمعیت مظلوم به ویژه کمک‌های دارویی برساند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کمک لسانی و حمایت زبانی دیگر مسئله‌ای که باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: فردا روز حرکت مردم ایران برای نشان دادن این قضیه در سراسر کشور تعریف شده است و در شیراز نیز از ساعت نه و نیم صبح در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) جوانان و نوجوانان عزیز که نشاط، حرکت و غیرت در آنها چشمگیر است حضور خواهند یافت تا موج جمعیت مجاهدان شیرازی را به نمایش بگذارند.

آیت الله دژکام با اشاره به در پیش بودن دو مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و روز جهانی فلسفه و روز بزرگداشت ابونصر فارابی، اظهار امیدواری کرد: تمام اقدامات در این زمینه انجام شود.

کد خبر 704865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.