فلسطین مساله اول جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فلسطین مساله اول جهان اسلام است و برای ما و مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز بیست و ششم آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهارکرد: رژیم صهیونیستی در قتل، غارت، تجاوز و تعدی به حقوق مردم ستمدیده فلسطین حدی برای خود قائل نیست و همین امر ددمنش بودن این رژیم را می‌رساند.

وی افزود: در مقابل ظلم و ستم بی حد و حصری که رژیم صهیونیستی انجام داده، حماس و مبارزان فلسطینی با پشتیبانی مردم حماسه‌هایی خلق کردند که پوشالی بودن اشغالگران قدس را نشان داد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حمایت جامعه جهانی از مردم مظلوم غزه، تکلیف رژیم صهیونیستی را روشن کرد تصریح کرد: نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است و این رژیم با اقدامات شنیع خود، زمان رسیدن به نابودی خود را نزدیک تر می‌کند.

وی افزود: تمامی آزادیخواهان جهان از جمله ملت همیشه در صحنه جمهوری اسلامی حمایت و پشتیبانی خود را از ملت مظلوم فلسطین با برگزاری راهپیمایی‌های مختلف اعلام کردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه رژیم صهیونسیتی در ابتدا فکر کرد، می‌تواند غزه را به آسانی تسلیم کند اظهارکرد: اسرائیل برای این موفقیت، ۳۰۰ هزار نیرو را در سراسر جهان فراخوان کرد اما حماس با پشتیبانی مردم و تعداد محدودی نیروی انسانی ضربه کاری به این رژیم وارد کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری تجمع‌ها و ابراز همبستگی‌هایی که در نقاط مختلف دنیا، جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی برگزار می‌شود، برای حمایت از مردم مظلوم غزه و رساندن صدای مظلومان فلسطینی به جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تعطیلی یک شبکه فارسی زبان معاند گفت: این شبکه تلویزیونی یکی از عوامل تحریک و مدیریت اغتشاشات سال گذشته بود که توسط بهائیان راه اندازی و مدیریت می‌شد.

وی ادامه داد: امروز وظیفه آحاد جامعه زمان شناسی و آگاهی نسبت به مسائل جهان است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، آگاهی داشتن نسبت به مسائل روز جهان را لازمه موفقیت دانست و گفت: هم اینک موضوع بسیار مهم، جهاد همه جانبه و مستمر در راه تحقق آرمان‌های اسلامی و عزت و سربلندی اسلام و مسلمین و مقابله و مبارزه با کفر و استکبار و صهیونیست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه زنان ایران اسلامی توانسته‌اند با اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف بدرخشند تاکید کرد: امروز بانوان در نقاط مختلف ایران اسلامی، بافضیلت، صاحب نظر، سیاستمدار، دانشمند و حوزوی در تمام زمینه‌ها پرورش یافته‌اند و راه پیشرفت آنها را انقلاب اسلامی هموار کرده است.

وی با بیان اینکه جایگاه زن امروز قابل مقایسه با گذشته نیست اظهار کرد: بانوان باید قدر جایگاه خود را بدانند و مراقب توطئه‌های دشمنان باشند چراکه خانواده بدون زن بی‌معنا است و دنیا غرب، این قشر را در ابعاد گسترده مورد هجمه قرار داده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: دین مبین اسلام و مسلمانان احترام به زن و شخصیت زن را بسیار مورد تکریم قرار داده‌اند.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار افزود: حضرت زینب (س) الگوی صبر و استقامت هستند و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: پرستاران با الگو قرار دادن آن حضرت، زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می‌کنند و تسکین دهنده درد و رنج بیماران هستند.

وی با بیان اینکه نقش پرستاران در سخت‌ترین شرایط و انجام وظایف انسانی و اخلاقی بر هیچ فردی پوشیده نیست تاکید کرد: پرستاران نباید تحت تأثیر تبلیغات منفی دشمنان قرار گیرند و کشور خود را به دشمنان نفروشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: تفکر بسیجی با الهام از مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) و در راستای منویات مقام معظم رهبری باید برای ایفای نقش همیشگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی با جلب نظر مردم مداومت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیج معنای عظیمی دارد افزود: همه ما بسیجی هستیم و در خدمت آرمان‌های امام و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کنیم بنابراین همه باید فکر و عمل بسیجی داشته باشیم.

کد خبر 704861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.