وضع صهیونیست‌ها بسیار وخیم است

امام جمعه قزوین گفت: وضع صهیونیست‌ها بسیار وخیم است و می‌طلبد که ما با استقامت، مقاومت و دعا از خدای متعال پیروزی برای عزیزانمان را درخواست کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -جمعه ۲۶ آبان- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، با اشاره به جنایت‌های روز اخیر رژیم صهیونیستی در باریکه غزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها علاوه بر کودک‌کشی، زن‌ها را میکشند، ساختمان‌ها را ویران می‌کنند، داروخانه‌ها را منفجر می‌کنند، منابع آب را آلوده می‌کنند و مردم را با تشنگی مواجه می‌کنند. صهیونیست‌ها می‌توانند این کارها را انجام دهند؛ اما هرگز نمی‌توانند اراده مردم را خدشه دار کنند، اراده مردم غزه هر روز محکم‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها همیشه در طول تاریخ از جنگ درازمدت وحشت داشته‌اند، می‌توانند یکجا را بمباران کنند یا یک کشتار جمعی راه بیندازند اما وقتی کسی مقابلشان بایستد اینها طاقت ادامه ندارند، ملاحظه کرده‌اید تاکنون چندین بار این اتفاق افتاده و در مقاومت ۳۳ روزه، ۸ روزه و چند مورد دیگر آمده‌اند التماس کرده‌اند که آتش بس برقرار شود، امروز هم هر چه این استقامت ادامه پیدا کند آنها بیشتر طالب آتش بس خواهند شد و نمی‌توانند جنگ طولانی مدت را اداره کنند.

عابدینی ادامه داد: دوم اینکه انگیزه جنگیدن در نیروهای نظامی و شبه نظامی صهیونیست وجود ندارد، برای چه می‌خواهند بجنگند؟ تانک‌ها و نفربرهای نظامی‌شان خیلی زود تبدیل به تابوت نظامیان صهیونیستی می‌شود، فراوان این اتفاق افتاده است، برخی از این خبرها را می‌شنویم و خیلی از این اخبار را هم نمی‌گویند، چون آن کسی که این تانک مرکاوای صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد دیگر نمی‌تواند آنجا بایستد و ببیند چند نفر از صهیونیست‌ها کشته شده‌اند، فقط می بیند این تانک تبدیل به جهنمی از آتش شده است، بعدها این آمار آشکار می‌شود، این سرباز یا افسر چه انگیزه‌ای دارد که بخواهد بجنگد؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: سوم فشار خانواده اسرا و فشار مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند و می‌گویند چرا شما این جنگ را ادامه می‌دهید، بنابراین حال اینها حال خوبی نیست، فقط می‌طلبد که ما بیشتر استقامت کنیم، هزینه سنگین و فشار ناشی از هزینه‌های جنگ نیز فشاری مازاد را به آنها تحمیل می‌کند، این جنگ برای صهیونیست‌ها حداقل روزی ۲۵۰ میلیون دلار هزینه دارد، یعنی هر چهار روز یک میلیارد دلار هزینه جنگ آنها است، حال اینکه کارخانه هایشان تعطیل است، هیچ کجای مملکت‌شان امنیت ندارد و خسارت‌های اقتصادی فراوانی نیز از این نواحی به آنها اضافه می‌شود، مسئله جداگانه ای است.

عابدینی افزود: تعطیلی صنایع و منابع درآمدی صهیونیست‌ها در شرایط جنگی نیز یکی دیگر از موارد است، اعتراض جهانی و خشم عموم مردم در همه جای دنیا و خشم و تظاهرات‌های چند صد هزار نفری در شهرهای مختلف اروپایی، آمریکایی، واشنگتن، نیویورک، فرانسه و در شهرهای آلمان روحیه صهیونیست‌ها را نابود کرده است، بنابراین وضع صهیونیست‌ها بسیار وخیم است و می‌طلبد که ما با استقامت، مقاومت و دعا از خدای متعال پیروزی برای عزیزانمان را درخواست کنیم.

کد خبر 704855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.