تقدیر از کتابداران منطقه ۲ اصفهان به‌مناسبت هفته کتاب‌خوانی

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته کتاب‌خوانی و کتابدار، از کتابداران سه کتابخانه مهم این منطقه تقدیر شد.

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیست‌وچهارم آبان‌ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: هدف از نام‌گذاری این روز تاکید هر چه بیشتر بر ارزش کتاب و نقش مطالعه بر سطح فرهنگ جوامع است.

وی با تاکید به اینکه کتاب در زندگی عموم مردم نقش مهمی دارد، افزود: کتاب‌خوانی می‌تواند گستره دید انسان‌ها را افزایش دهد و مسیر زندگی و تصمیم‌گیری‌ها را تغییر دهد.

تقدیر از کتابداران منطقه ۲ اصفهان به‌مناسبت هفته کتاب‌خوانی

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خطاب به کتاب‌داران این منطقه گفت: کار در کتابخانه بسیار لذت‌بخش و البته طاقت‌فرسا است، درر این راستا لازم است کتاب‌دار صبور و با روی خوش از علاقمندان کتاب استقبال کند، زیرا این نوع برخورد موجب جذب افراد به کتابخانه و کتاب‌خوانی می‌شود.

طبیبی بیان داشت: معتقدیم کتاب‌داران محلی نقش مهمی در افزایش سرانه مطالعه شهروندان دارند و باید قشر نوجوان و جوان را تشویق به خواندن کتاب کرد.

وی با اشاره به سه سالن مطالعه و کتابخانه در منطقه دو، تصریح کرد: کتابخانه قلمستان در پارک قلمستان در محله برزان، کتابخانه اندیشه در محله دهنو و کتابخانه نیایش در محله بابوکان مهمترین کتابخانه‌های منطقه دو به اضافه دو مخزن کوچک در فرهنگسرای اسوه و معلم از مهمترین داشته‌های علمی منطقه دو است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: این منطقه به مناسبت‌های مختلف مسابقه کتاب‌خوانی و جمع‌خوانی در فرهنگسراها برگزار می‌کند تا فرهنگ کتاب‌خوانی میان قشر نوجوان افزایش پیدا کند.

طبیبی ضمن تقدیر از کتاب‌داران منطقه دو خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه‌ای کتاب‌خوان داشته باشیم باید فرهنگ کتاب‌خوانی را در مدارس از دانش‌آموزان آغاز کنیم‌.

کد خبر 704833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.