تورم نقطه به نقطه بخش کشاورزی اعلام شد

در تابستان ۱۴۰۲ بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ۱۷۲.۳ درصد مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» و کم­ترین با ٩.٨ درصد مربوط به گروه «غلات» بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در فصل تابستان ١۴٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» ۱۱۲۲.۷ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٣.٨ درصد افزایش داشته‌است. در این فصل شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) با رشد ۴۶.٨ درصد مواجه بوده است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در فصل تابستان ١۴٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۳.۸ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۵.١ درصد)، ١١.٣ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیشترین تورم نقطه به نقطه با ١٧٢.٢ درصد مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ٩.٨ درصد مربوط به گروه «غلات» است.

کاهش تورم سالانه

در فصل تابستان ١۴٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۶.۸ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۵۶.۵ درصد)، ٩.٧ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه پرورش گوسفند و بره سنتی با ١٢۴.٨ درصد و کمترین تورم سالانه مربوطه به گروه سایر محصولات زراعی با ١۴.٠ درصد است.

کد خبر 704817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.