پیشنهاد حذف وام‌های تکلیفی از مصارف بانک‌ها به بانک مرکزی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: به منظور تسهیل پرداخت وام‌هایی نظیر ازدواج و فرزندآوری، به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم تا سهم تسهیلات تکلیفی، جزو مصارف بانک‌ها محسوب نشود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع جمعیت در دوره مجلس‌های گذشته توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده بود، اما نمایندگان قانونی وضع نکردند که در این مجلس به این سمت و سو حرکت شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ۴۵ نفره به منظور نگارش قانون جوانی جمعیت، افزود: ۱۷ چالش جمعیت کشور بررسی شد و در این راستا ۷۰ ماده قانونی نگارش شد.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش شده در این قوانین گره‌های جمعیتی باز شود، گفت: رهبر انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب این قانون را مهم و حیاتی ارزیابی کردند.

وحیدی با تاکید بر اینکه نمی‌توان طی یک سال مثبت یا منفی بودن این قانون را مورد بررسی قرار داد، گفت: ۲۵ سال سیاست جمعیتی کشور در مسیری دیگر بود و نمی‌توان طی یک سال این مسیر را به کل تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه رویکردهای افزایش جمعیتی در قانون پنج ساله نیز دیده شده، افزود: مسکن، تسهیلات، نقل و انتقال متأهلین، رفع موانع کسب و کار و… از جمله مواردی است که در قوانین دیده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به مشکل مردم استان در دریافت وام ازدواج و فرزندآوری، گفت: بانک‌های استان اعتقاد دارند میزان مصارف با منابعشان هم‌خوانی ندارد.

وحیدی افزود: به منظور تسهیل پرداخت وام‌هایی نظیر ازدواج و فرزندآوری، به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم تا تسهیلات تکلیفی، جزو مصارف بانک‌ها محسوب نشود.

کد خبر 704808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.