از روی شکم‌سیری مقابل هنگ‌کنگ بازی کردیم / اجازه دهید کادرفنی کار خود را انجام دهد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: انتقادات هست و ما باید احترام بگذاریم و مهم‌ترین چیز این است که اجازه دهید کارمان را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس‌خبری پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام‌جهانی اظهار کرد: بازی خوبی را انجام دادیم و چند نکته خوب در این بازی وجود داشت. بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند و توپ‌هایی که خودشان می‌توانستند گل کنند به هم‌تیمی خود می‌دادند و این برد اصلی ما بود. بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم اما در ادامه از روی شکم‌سیری بازی کردیم. در نیمه دوم موقعیت‌های خوب گلزنی داشتیم که از یک قدمی و شش قدم نزدیم. هم در ساختار دفاعی و هم در ایجاد موقعیت و انجام یک بازی هجومی خوب بازی کردیم.

وی افزود: بازی مقابل چنین تیم‌هایی که لایه‌های دفاعی فشرده دارند سخت است. تیم ما می‌توانست با گل‌های بیشتری به پیروزی برسد و در مجموع با یک بازی هجومی توانستیم چهار گل به ثمر برسانیم. از همه تماشاگران و بویژه بانوان که خیلی خوب تشویق کردند تشکر می‌کنم. همه مجموعه از رأس فدراسیون و هیئت رئیسه و بازیکنان و کادرفنی تلاش می‌کنند. مشکلات وجود دارد اما مهم این است که در این شرایط همه همدل هستیم و تلاش می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم. بازیکنان تلاش می‌کنند و شخص اول فدراسیون فوتبال به‌دنبال برطرف کردن مشکلات است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: مجموعه ما یک تیم واحد است و همه دوست دارند تیم ملی نتایج خوبی بگیرد، مهم‌تر از همه این است که بازیکنان بزرگ ما خیلی کمک می‌کنند. سردار می‌توانست هت‌تریک کند اما با گذشت به طارمی پاس داد. چه از نظر فنی و چه رفتاری و اخلاقی به چیزهایی که می‌خواهیم رسیدیم اما فوتبال درون زمین است و امیدواریم مردم را خوشحال کنیم. به مردم قول می‌دهم که مجموعه ما با همه قلب‌شان برای مردم تلاش می‌کنند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: در آسیا فوتبال در حال پیشرفت است و نتایج این موضوع را نشان می‌دهد. مانند گذشته نیست که ایران به مالدیو ۱۷ گل بزند. آن‌ها فوتبال را فرصتی می‌بینند که به جامعه‌شان کمک می‌کند و در فوتبال پایه‌شان سرمایه‌گذاری کردند و این‌طور نیست که بگوییم از قبل برنده هستیم. باید قدرت تاکتیکی‌مان را بالا ببریم تا در هر بازی قدرت‌مان را دیکته‌کنیم‌. مربی عادت دارد که جنب‌وجوش داشته باشد و باید در این شرایط نظم تیمی‌مان را در ساختار دفاعی و حمله حفظ کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید این موضوع را نهادینه کنیم که هر فرصتی آخرین فرصت است و بازیکنان باید نهایت استفاده را داشته باشند. این خوب است که ما بعد از هر گل به دنبال گل بعدی هستیم و نظم دفاعی‌مان هم خوب شده است. اجازه دهید تصمیم‌گیری‌ها را ما انجام دهیم. ما در تمرینات هستیم و تغییرات نیاز به زمان دارد، من این کار را بلد هستم و در گذشته در باشگاهی و تیم ملی انجام دادم. این بازیکنان باید کم‌کم به زمین بیایند و زمانی‌که بازیکن ۹۰ دقیقه‌ای شدند دیگر بیرون نیایند. این را هم قبول دارم که اگر در دقایق ابتدایی گل نمی‌زدیم ممکن بود بازی گره بخورد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: انتقادات هست و ما باید احترام بگذاریم. مهم‌ترین چیز این است که کارمان را انجام دهیم. ما با بازیکنان زندگی و آن‌ها را رصد و آنالیز می‌کنیم و براساس قدرت تاکتیکی خودمان و حریفان‌مان یک جابه‌جایی را انجام می‌دهیم. بازیکنی که بتواند مقابل مارسی بازی کند یقیناً در آسیا موفق می‌شود. احسان هم یکی از خوب‌های امروز ما بود ولی شاید در بازی‌های دیگر تغییرات داشته باشیم.

کد خبر 704762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.