آیا خون کودکان اوکراین از غزه رنگین‌تر است؟

برخی رسانه‌ها با مقایسه تعداد شهدای غزه در یک ماه گذشته با آمار تلفات اوکراین از شروع جنگ به فجیع بودن جنایات رژیم صهیونیستی و ناکارآمدی سازمان ملل در جلوگیری از آن پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه با مقایسه تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در یک ماه غزه با کل دوران جنگ اوکراین به این نتیجه رسیده است که از ۷ اکتبر تا ۶ نوامبر ۱۰۰۲۲ فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند در حالی که از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در مجموع ۹۸۰۶ غیرنظامی کشته شده است. یا به عبارتی دیگر تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در غزه طی یک ماه بیشتر از کل اوکراین در ۶۲۰ روز بوده است، در حالی که غرب از این جنایت حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی می‌کند.

آیا خون کودکان اوکراین از غزه رنگین‌تر است؟

به گفته آناتولی، بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه تا ششم نوامبر، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحت محاصره منجر به کشته شدن ۱۰۰۲۲ فلسطینی از جمله ۴۱۰۴ کودک و ۲۶۴۱ زن و زخمی شدن حداقل ۲۴ هزار نفر شده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است اما از ابتدای شروع جنگ اوکراین در بیست‌وچهارم فوریه ۲۰۲۲ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۳ در مجموع ۹,۸۰۶ غیرنظامی کشته شده‌اند. این بدان معناست که طی ماه گذشته بیش از ۲۰ برابر از اوکراین غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند، که نشان‌دهنده شدت حملات اسرائیل با توجه به تراکم جمعیت در نوار غزه است.

هر ساعت ۵ کودک در غزه شهید می‌شود

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از ۴۰ درصد از ۷۰۲۸ فلسطینی کشته شده در حملات اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون کودک بوده‌اند که نشان می‌دهد هر ساعت حدود پنج کودک در غزه کشته می‌شوند.

سازمان بشردوستانه «کودکان را نجات دهید» Save The Children که مستقر در بریتانیا است فاش کرد که تعداد کودکان زیر سن قانونی کشته شده در فلسطین تنها در سه هفته گذشته از تعداد کودکان کشته شده درگیری‌ها در سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیشتر است.

آیا خون کودکان اوکراین از غزه رنگین‌تر است؟

به گفته خبرگزاری آناتولی، درگیری کنونی همچنین شاهد بمباران بیمارستان الاهلی و بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین در غزه بوده است که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی و همچنین هدف قرار دادن اطراف سایر بیمارستان‌های وابسته به جمعیت هلال‌احمر فلسطین و اندونزی شده است. بزرگترین مرکز درمانی در غزه، بیمارستان شفا، که هزاران مجروح و غیرنظامی به آن پناه برده‌اند، نیز مورد هدف ارتش اسرائیل قرار گرفته است که به‌تازگی به علت بمباران و هجوم زمینی بخش‌هایی از آن را کاملاً از کار انداخت، اما رژیم صهیونیستی قادر به یافتن شواهدی از وجود تونل، انبار مهمات، زندانیان و مقر فرماندهی حماس نبوده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است که اسرائیل به دلیل حملات نظامی که به‌طور مستقیم غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه را هدف قرار می‌دهد، همچنین به دلیل قطع غذا، آب، برق، سوخت و داروی حیاتی این منطقه به جنایات جنگی متهم شده است. طبق کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو، «بیمارستان‌های غیرنظامی که برای مراقبت از مجروحان و بیماران، ناتوانان و موارد زایمان سازماندهی شده‌اند، تحت هیچ شرایطی نباید مورد حمله قرار گیرند و باید همیشه توسط طرفین نزاع مورد احترام و محافظت قرار گیرند.»

خبرگزاری آناتولی گزارش خود را اینگونه تمام می‌کند که از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، رهبران غربی بارها مسکو را محکوم کرده و تحریم‌هایی را علیه آن اعمال کرده‌اند و حتی پرونده‌هایی را به سرعت در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح کرده‌اند، اما چشم خود را بر بمباران نوار غزه توسط رژیم اسرائیل بسته‌اند که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار غیرنظامی نیز شده است. در عوض، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، حمایت صریح خود را از اسرائیل در روز دهم اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد و همچنان بهانه‌ها و استدلال‌های رژیم صهیونیستی را برای توجیه اقدامات آن بازگو می‌کند.

آیا خون کودکان اوکراین از غزه رنگین‌تر است؟

بر اساس گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط فارغ از فجایع نوار غزه، در کرانه باختری و اورشلیم اشغالی، ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل و شهرک‌نشینان صهیونیست از هفتم اکتبر، ۲۲۰ فلسطینی را کشته‌اند، حدود ۲۲۱۵ نفر را دستگیر و بیش از ۱۲۰ خانه را تخریب کرده‌اند.

به گفته وبگاه این روزنامه، تل‌آویو اعتراف کرد که شکل جدیدی از جنگ را در پیش گرفته است، غزه را بدون ترحم از دور بمباران کرده است، با استفاده از نیروی هوایی، نیروی دریایی، توپخانه و تانک‌ها، هر مکانی را که رهبران حماس یا هر یک از اعضای آن در آن مستقر هستند، نابود می‌کند، حتی اگر غیرنظامیان در آنجا واقع باشند. سه هفته پس از این بمباران وحشتناک، ارتش رژیم اسرائیل عملیات زمینی را برای جست‌وجوی رهبران حماس و زندانیان صهیونیست آغاز کرد.

به گفته منابع فلسطینی، اسرائیل ۱۶ سال است که بر محاصره نوار غزه پافشاری می‌کند و هر از چند گاهی عملیات نظامی را آغاز می‌کند که طی آن این منطقه محاصره شده را تخریب کند و هزاران فلسطینی را بکشد و اوضاع اقتصادی و اجتماعی آنجا را تشدید کند.

این روزنامه همچنین نوشته است که رژیم صهیونیستی به اشغال کرانه باختری و یهودی‌سازی بیت‌المقدس با پروژه‌های بزرگ شهرک‌سازی ادامه می‌دهد و حرمت مسجدالاقصی را زیر پا می‌گذارد. دستگیری‌های گسترده و تحقیر زندانیان را انجام می‌دهد. علاوه بر این، تل‌آویو به شهرک‌نشینان اجازه می‌دهد تا حملات جنایت‌کارانه خونین علیه فلسطینی‌ها انجام دهند و حقوق آنها را انکار می‌کند.

بر اساس گزارش الشرق‌الاوسط، فلسطینیان معتقدند که عملیات طوفان‌الاقصی حماس در چارچوب مقاومت در برابر پروژه‌های اشغالگر صورت گرفت و واکنش اسرائیل را هیستریک توصیف کرده‌اند، زیرا تل‌آویو تصور نمی‌کرد فلسطینی‌ها بتوانند به حصار مستحکم آنها نفوذ کنند و یک حمله نظامی موفق انجام دهند، آنها همچنین معتقدند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد طرح‌های قدیمی خود را برای نابودی غزه و تبعید مردم آن به مصر اجرا کند، با این امید که بعداً نیز فلسطینی‌ها را از کرانه باختری به اردن اخراج کند.

الشرق‌الاوسط در پایان نوشته است که فلسطینی‌ها این جنگ را نکبت دوم می‌نامند و گفته‌اند که ارتش رژیم اسرائیل با حمایت دولت آمریکا و کشورهای غربی هر روز هزار تُن مواد منفجره را برای اجرای این اهداف روی سر آنها می‌ریزد و این کشورها استاندارد دوگانه‌ای را در برابر محکومیت نقض‌ واضح حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی پیش می‌برند.

آیا خون کودکان اوکراین از غزه رنگین‌تر است؟

کد خبر 704756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.