سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از آموزه‌های دینی است

استاندار گیلان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از آموزه‌های دینی، انقلاب شکوهمند اسلامی، هویت، فرهنگ و اصالت و اندیشه های علمای تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان در همایش نو معلمان تمدن‌ساز در رشت اظهار کرد: در اجرای سند تحول بنیادین در دولت‌های گذشته غفلت شد، اما دولت سیزدهم عزم خود را برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزم کرده است، لذا همه به ویژه معلمان باید برای تحقق این مهم همکاری کنند تا با ترسیم راه درست، جوانان و نوجوانان به قله‌های سعادت دست یابند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از آموزه‌های دینی، انقلاب شکوهمند اسلامی، هویت، فرهنگ و اصالت و اندیشه‌های علمای تعلیم و تربیت کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به عنوان کتاب راهنما در دست معلمان باشد، خاطرنشان کرد: معلمان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت باید این سند را به عنوان یک اصل در کنار خود قرار دهند و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی معظم‌له و فلسفه تعلیم تربیت و راهکارهای در این سند، به تعلیم و تربیت بپردازند.

عباسی خطاب به معلمان جدید در این همایش تصریح کرد: در صورت وجود عشق، حس و انگیزه معلمی در وجودتان، در این حرفه موفق خواهید شد در غیراینصورت از همین ابتدا راه خود را تغییر دهید، البته شما با انتخاب تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، با هدف شغل معلمی را برگزیدید.‌

وی اظهار کرد: شما معلمان پاک‌ترین و زلال‌ترین مسیر را آغاز کرده‌اید، بنابراین باید استعدادهای دانش آموزان را در فرآیند یاددهی و یادگیری کشف کنید.

استاندار گیلان با بیان اینکه معلمان باید به همه مؤلفه‌های رشد کودک و نوجوان توجه کنند، اضافه کرد: نیابد تنها به ذهن دانش آموزان متمرکز شد، امروز نظام تعلیم و تربیت ما شیوه غلطی را در پیش گرفته است به طوری که در برخی موارد نگاه و توجه به ذهن و حافظه کودکان و نوجوانان بوده و به مسائل رشد عاطفی، اخلاقی، اجتماعی، جسمی و حرکتی کمتر توجه می‌شود.

عباسی، آموزش و پرورش را نیازمند تحول دانست و گفت: شرایط امروز با گذشته متفاوت است از این‌رو معلمان باید با توجه به تفاوت‌ها و با بهره‌گیری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور بپردازند.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این همایش گفت: رسالت ما در انتخاب معلمان بر اساس شایسته‌سالاری است، زیرا معتقدیم که دانش‌آموزان به‌عنوان یک ثروت در اختیار معلمان قرار می‌گیرند و معلمان باید امانتدار آن‌ها باشند.

وی با برشمردن برخی صفات نمونه معلمی در فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان، افزود: معلم باید هوشیار، بصیر و تحلیل‌گر باشد تا بتواند با قدرت و در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی، زیستی دانش آموزان را هدایت کند.

اجرای سرود و تقدیر از یک خانواده شهید دانش‌آموز و هفت نو معلم برتر مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود و در پایان این همایش، ۵۸۰ نفر از معلمان جدید استخدام شده در آموزش و پرورش گیلان سوگندنامه معلمی را قرائت کردند.

کد خبر 704740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.