کلاهبرداری با لاستیک فروشی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند درج آگهی فروش لاستیک در صفحه اینستاگرامی خود مبلغ ۵۴۰ میلیون ریالی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق صفحه فروش لاستیک در اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اظهارات شاکی و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ادمین صفحه اینستاگرامی با هویت جعلی و فالوورهای غیرواقعی اقدام به درج آگهی فروش لاستیک خودرو با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی آن کرده است و برای دریافت وجه آن شماره کارت‌های اجاره‌ای را به خریداران معرفی می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام کارشناسان پلیس فتا با رصد هوشمندانه در فضای مجازی هویت متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه با دستور مرجع قضائی وجوه کلاهبرداری شده به شاکی عودت داده شد، ادامه داد: شهروندان از خرید یا پیش خرید کالا در سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری و اگر قصد خرید اینترنتی دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت اصول و ضوابط کسب و کارهای مجازی نیز خواهند بود.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 704732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.