باید حوزه‌های اقتصادی را با دانش به‌روز کنیم

رئیس جمهور گفت: باید همه حوزه‌های اقتصادی را با برخورداری از دانش به روز کنیم و آن هم در گرو قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت، معدن و کشاورزی است تا بتوان علم را با تولید در همه عرصه‌ها عجین کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شهرکرد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز _ پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان‌_ در جمع نخبگان پارک علم و فناوری استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در کشور باید از علم و دانش و توانایی‌ها استفاده کرد تا محصولی با کیفیت تولید و زمینه برای تمامی سازی و استاندارد سازی فراهم شود.

وی افزود: در این حوزه موضوع مهم اقتصاد مقاومتی است؛ توجه به اقتصاد دیجیتال هم باید مورد تاکید قرار گیرد، باید همه حوزه‌های اقتصادی را با برخورداری از دانش به روز کنیم و آن هم در گرو قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت، معدن و کشاورزی است تا بتوان علم را با تولید در همه عرصه‌ها عجین کرد.

رئیس جمهور گفت: اگر این اقدام صورت گیرد هم هزینه کاهش می‌یابد هم محصول افزایش خواهد یافت و در نهایت کمیت و کیفیت متفاوت خواهد شد.

وی تاکید کرد: این موارد در جهت استقلال اقتصادی کشور است و این امر هم در گرو کار جهادی است که باید دانشمندان کار جهادی کنند، همانند آن‌که انسان‌هایی از همین استان آنجا نیاز بود در دفاع مقدس حضور یافتند.

رئیسی خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار ضروری است و مقام معظم رهبری تاکید دارند که برای پیشرفت در این حوزه در صحنه هستم و پیگیری و حمایت می‌کنم، بنابراین این مهم در دستور کار بوده و با اولویت باید قرار گیرد تا موانع برطرف و تولید تسهیل شود.

کد خبر 704729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.