برگزاری آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کردستان

آیین اختتامیه مرحبه استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز (پنجشنبه) در شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان کردستان، آئین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در شهر سنندج برگزار شد.

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: بشر از بدو خلقت تشنه روایت بوده است و شنیدن آنچه این دو را پیوند می‌دهد قصه است.

وی افزود: قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که در کاهش اضطراب کودکان، شکل‌گیری شخصیت آنها و آموزش مهارت‌های زندگی به آنها نقش مهمی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان کردستان ادامه داد: قصه پلی است بین نسل‌های گذشته و آینده که کانون پرورش فکری فکری کودکان و نوجوانان متولی مهم فرهنگ قصه و قصه‌گویی در کشور است و توانسته تاکنون ۲۵ جشنواره بین‌المللی را برگزار کند.

گوهری تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه نسبت به رویدادهای ارزشی وجاری در بطن جامعه همراه بوده و همواره تلاش کرده فعالیت‌ها و برنامه‌هایی هم راستا با رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در فعالیت‌های ملی داشته باشد. لذا با توجه به اتفاقات دردناکی که این روزها در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است در جشنواره قصه‌گویی نگاهی ویژه به این بخش هم داشته و با هدف بیان مظلومیت‌های مردم فلسطین و حمایت از کودکان بی گناه فلسطینی در این زمینه نیز گام برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر قصه‌گویی در افشای جنایات رژیم صهیونیستی از زبان هنر نیز بهره گرفته شده و در بخش جنبی جشنواره نمایشگاه هنری و ادبی از آثار کودکان و نوجوانان در حمایت از کودکان فلسطینی نیز برپا شد.

به گزارش ایمنا، مرحله مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کردستان در روزهای ۲۴ و ۲۴ آبان با حضور ۴۰ قصه‌گو در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.‌

کد خبر 704719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.