کود مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان گلستانی تامین شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کود مصرفی کشاورزان گلستانی برای کشت پاییزه تا پایان امسال تامین و در مراکز موردنظر ذخیره شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان، محمد برزعلی بعداز ظهر _ پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هیچ‌گونه کمبود کود برای کشت پاییزه محصولات کشاورزی وجود ندارد و تمامی کود مصرفی کشاورزان تا پایان سال تأمین و ذخیره شده‌است.
وی تصریح کرد: اگر در شهرستان و یا منطقه‌ای کشاورزان با کمبود کود مواجه شدند به نزدیک‌ترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه و درخواست کود خود را اعلام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر استفاده کشاورزان از بذر گواهی شده محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: بذرهای تولید و گواهی شده در مراکز تعاون روستایی استانداردهای لازم را داشته و شاخص‌های مختلف بذر در اینگونه بذرها، مورد ارزیابی، آزمایش و تحقیق قرار می‌گیرند. از کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود بجای استفاده از بذرهای خودمصرفی از این بذرها استفاده کنند.
وی ادامه داد: هر بذری برای کشت مراحل تحقیقات و آزمایشات مختلف را طی می‌کند که این پروسه بیش از چند سال طول می‌کشد تا بتواند شرایط و استانداردهای لازم را برای تولید محصول کشاورزی موردنظر داشته‌باشد.‌
برزعلی گفت: بخشی از بذور تولید شده در استان گلستان به ویژه در محصول گندم، به ۶ استان دیگر کشور از جمله فارس و مازندران ارسال می‌شود.
کد خبر 704711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.