المپیاد فیلمسازی نوجوانان فرصتی برای کشف استعدادها

یکی از برگزیدکان المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران معتقد است نوجوانان نباید فرصت حضور در چنین رویدادهایی را از دست بدهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، متین نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که به واسطه علاقه به ساخت انیمیشن، در سه دوره متوالی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با سه انیمیشین «روزنه»، «همدم» و «تلنگر» ظاهر شد و خوش درخشید و در این باره اظهار می‌کند: روزنه یک انیمیشن کاغذی بود که تمام فریم‌های آن بر ۱۴۰ کاغذ طراحی شد و موضوع آن کرونا بود، در دوره بعدی نیز با انیمیشن عروسکی همدم با موضوع قصه‌های مادربزرگ که با سبک استاپ موشن بود در المپیاد شرکت کردم و در دوره سوم نیز انیمیشن تلنگر را با موضوع آزاد و به سبک کات آوت به المپیاد ارسال کردم که دو اثر اول به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شد و تلنگر رتبه چهارم المپیاد را کسب کرد.

وی با اشاره به داستان انیمیشن‌های ساخته شده خود افزود: از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران آشنا شدم و معتقدم خلاقیت، ایده خوب و کاراکترهای جالب مهم‌ترین ویژگی آثار بوده که در ادامه مورد توجه هیئت داوران المپیاد فیلمسازی قرار گرفته است.

این نوجوان فیلمساز از حضور در کارگاه سه روزه در خلال این المپیاد و ایده‌پردازی به صورت گروهی و ارائه آن در حضور اساتید فن و در نهایت پرورش ایده‌ها، به عنوان یک تجربه خوب یاد و خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی بسنده نکرده و بیشتر تمرین کنند تا فرصت حضور در چنین رویدادهایی را از دست ندهند.

رستمی تاکید کرد: باید هرچه بیشتر با فضای انیمیشن آشنا شده و با افراد بیشتری در این حوزه ارتباط برقرار کنیم تا موفق‌تر باشیم.

به گزارش ایمنا، هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در دو بخش طراحی داستان و فیلم‌سازی با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در زمستان پیش رو برگزار می‌شود؛ نوجوانان ایرانی در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند تا پایان آبان ماه آثار خود را برای شرکت در این المپیاد ارسال کنند.

این رویداد زمستان سال جاری برگزار می‌شود و طی آن نوجوانان شرکت کننده در کارگاه‌های مختلف، با همراهی سینماگران و اساتید برجسته سینما فعالیت گروهی در حوزه سینما را تجربه می‌کنند و در انتها نیز گروه‌های اول، دوم و سوم منتخب معرفی می‌شوند و برگزیدگان المپیاد فیلمسازی نشان ویژه المپیاد را دریافت خواهند کرد.

داوطلبان برای ثبت‌نام به نشانی https://portal.icff.ir/ مراجعه و در بخش ثبت‌نام، نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

کد خبر 704672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.