کشف ۹۲ درصد «تریاک» و ۵۹ درصد «مرفین» جهان توسط ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران با فاصله، رتبه اول کشفیات مواد مخدر را دارد، گفت: ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان به تنهایی مربوط به ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسکندر مؤمنی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی با اشاره به اینکه ایران قریب به ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز برای حفظ جان انسان‌ها و دفاع از انسانیت تقدیم کرده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام رسمی سازمان ملل، ایران با فاصله، رتبه اول کشفیات مواد مخدر را دارد، گفتن آن آسان است، اما پشت این موضوع ایثارگری‌ها و فداکاری‌های فراوانی است.

وی افزود: ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان به تنهایی مربوط به ایران است، ۵۹ درصد کشفیات مُرفین جهان و حدود ۲۷ درصد کشفیات هروئین جهان نیز به تنهایی مربوط به ایران است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران در حوزه مقابله، با ایثار و گذشت و جانفشانی پلیس جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاه‌های مقابله‌ای با این موضوع مقابله می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر از مقابله گرفته تا درمان، پیشگیری و توانمندسازی، فعالیت گسترده‌ای دارد و به عبارتی سرآمد است، در حوزه درمان و کاهش آسیب مرکز پژوهشی کاست با کمک سازمان ملل در تهران راه‌اندازی شده و در سطح منطقه مورد تأیید سازمان ملل است.

وی ادامه داد: ایران در تمام حوزه‌ها به طور متوازن تلاش می‌کند، چراکه اعتقاد داریم پیشرفت پایدار، پیشرفت متوازن و همگون است و ما را به نتیجه می‌رساند، اما مقابله در اولویت اول است.

مؤمنی گفت: ما در کنار کشوری هستیم که بالاترین تولید مواد افیونی را در دنیا دارد، گریزی نداریم که پیشگیری را در اولویت سیاست‌های راهبردی خود در میان این مولفه‌ها قرار دهیم، همین موضوع موجب شد تا جمعی که اینجا گردهم آمدند تلاش خود را به پیشگیری معطوف کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افتتاح نمایشگاه یاریگران زندگی گفت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود محصول همکاری تمام دستگاه‌ها است و ستاد تنها بسترسازی و هماهنگی لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی خاطرنشان کرد: طرح یاریگران زندگی تصویب شد تا آنهایی که به این سختی دچار شدند نجات پیدا کنند و آنهایی که دچار این سختی نشده‌اند، قاطعانه به اعتیاد نه بگویند، البته ما به هر ورزشکار، هنرمند و خیری پیشنهاد دادیم که به پیشگیری کمک کنند با شوق و اشتیاق آمدند و اولویت طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش است.

کد خبر 704665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.