دستگاه‌های اجرایی مازندران در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: به دلیل پیش‌بینی بروز سیل از فردا (جمعه) در مازندران، دستگاه‌های اجرایی استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ساری با اشاره به اینکه با شکل‌گیری جریانات شمالی از بعدازظهر روز جمعه _بیست‌وششم آبان_ تا صبح روز شنبه _بیست‌وهفتم آبان_ بارندگی شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در استان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج در گذر از عصر جمعه تا صبح شنبه سبب بارندگی شدید به‌ویژه در بخش‌هایی از مرکز و شرق استان می‌شود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلاب محلی، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و کاهش دید از تبعات و پیامدهای این سامانه ناپایدار جوی در استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطرنشان کرد: اختلال در تردد جاده‌ای نیز پیش‌بینی و به مردم و مسافران توصیه می‌شود از تردد در محورهای کوهستانی پرهیز کنند.

محمدی اضافه کرد: مسافران از اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مدت خودداری کنند و اقدامات پیشگیرانه در سطح دستگاه‌های اجرایی استان و ستاد و دستگاه‌های خدمات رسانه مورد توجه قرار گیرد تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

سیلاب آبان‌ سال جاری در استان مازندران بیش از چهار هزار میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

کد خبر 704626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.