۲۶۳ میلیارد تومان، سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات محرومیت‌زدایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات محرومیت‌زدایی در سال‌ جاری ۲۶۳ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یاسوج، جهانگیر شاهینی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اعتبارات محرومیت‌زدایی استان بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ به میزان ۲۶۳ میلیارد تومان سهم کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: این میزان اعتبار در بخش‌های راه روستایی و عشایری، آب روستایی، مدارس و مسکن محرومان استان تخصیص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهم راه روستایی و عشایری از اعتبارات محرومیت‌زدایی ۴۵ میلیارد تومان، مدارس ۶۶ میلیارد تومان و آب روستایی ۶۷ میلیارد تومان و سهم سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی برای ساخت مسکن محرومان به ترتیب ۵۱ میلیارد تومان و ۳۴ میلیارد تومان است.

شاهینی تاکید کرد: اولویت توزیع و تخصیص اعتبارات با پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه محرومیت‌زدایی است که اگر تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام شوند، هیچ پروژه جدیدی تعریف نمی‌شود.

در ادامه این نشست سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های تحولی و توسعه‌ای برای استان تاکید کرد که به‌زودی یاسوج به نخستین مرکز استان هوشمند تبدیل می‌شود و سیستم جاده‌سازی هوشمند و کارها دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه ما در محرومیت‌زدایی مصمم هستیم و طی دو سال دولت مردمی آیت‌الله رئیسی اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است، گفت: برای رفع مشکل راه‌های ارتباطی مناطق محروم «زیلایی» و «سیلاب و کلوار» اعتبارات خوبی اختصاص دادیم تا راهداری اقدامات لازم در این محورها را انجام دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: راه‌های روستایی مناطق محروم و دورافتاده استان هرچه سریع‌تر باید به نتیجه برسند تا در زمان بارش برف و باران شاهد انسداد این محورها و قطع ارتباط روستاها نباشیم.

احمدزاده تاکید کرد: راهداری در ساخت پل «شهید طیب»، پل «رودسمه» و پل رود «مارون» اقدامات خوبی انجام داده و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها رضایت‌بخش و قابل قبول است، اما در «مارگون» و «لنده» که حجم محرومیت‌ها بالا است، نیازمند کار بیشتری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در حوزه راه روستایی اختصاص یافته است، گفت: اعتبار اختصاص یافته منجر به تحول در این حوزه‌ها شود و مردم باید اقدامات انجام‌شده و تحولات در حوزه‌های راه و سایر حوزه را مشاهده کنند.

کد خبر 704620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.