لزوم بررسی انتقال صنایع به حومه اصفهان/ دولت با تأمین اعتبار برای ساخت قطار ملی موافقت کرد

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «انتقال صنایع به حومه اصفهان در ستاد ویژه بررسی شود»، «بستر مناسب برای حضور سرمایه‌گذار در اهواز فراهم شده است»، «راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه قزوین»، «موافقت دولت با تأمین اعتبار برای ساخت قطار ملی»، «وضعیت مناطق کم‌برخوردار اهواز به سرعت بهبود پیدا کند» و «کمک ۲ میلیارد تومانی مدیریت شهری قزوین برای برپایی اردوی راهیان نور» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

انتقال صنایع به حومه اصفهان در ستاد ویژه بررسی شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ۲۵ آبان، سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: از شهرداری اصفهان بابت برگزاری پویش «به نام شهید» که اقدامی خوب برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آلودگی هوا افزود: جا دارد پس از ۵۰ سال نگاهی به بعضی صنایع داشته باشیم؛ در برخی شهرهای دنیا صنایع قدیم از رده خارج شده و به‌عنوان یک موزه یا مرکز فرهنگی در بیرون از شهر دایر شده‌اند، بعضی صنایع مرکز آلودگی نیز در استان ما قرار دارد که می‌تواند به کنار دریا منتقل و از شهر دور شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استاندار این استان باید ستادی تشکیل دهد تا مشخص شود کدام صنایع می‌توانند به حومه اصفهان منتقل شوند؛ این کار در تمام دنیا انجام شده است.

بستر مناسب برای حضور سرمایه‌گذار در اهواز فراهم شده است

حمید دغاغله، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: شهر همچون یک موجود زنده است که باید به همه اعضای آن رسیدگی شود، حضور سرمایه‌گذار در شهر نیز از الزامات هر شهر است و ضرورت دارد در همه حوزه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گیرد، نه اینکه به یک بخش توجه داشته باشیم و از سایر بخش‌ها غافل شویم.

وی افزود: شهر نیازمند توسعه است و باید در این خصوص یک توازن ایجاد شود، بر همین اساس است که احداث شهربازی در غرب و شرق اهواز مورد بررسی قرار گرفت، علاوه بر آن تصویب لایحه هتل‌سازی پس از ۱۶ سال نخستین لایحه در این زمینه بود که دارای طرح تشویقی برای احداث هتل است، در تمام کشور نیز چنین لایحه‌ای تا به حال تصویب نشده بود که در آن تا ۳۰ درصد مکان اقامتی برای هتل‌های چهار و پنج ستاره امکان تجاری‌سازی وجود داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری توسط شهرداری گفت: در گذشته سرمایه‌گذار امنیت لازم را برای حضور در اهواز احساس نمی‌کرد، با اقدامات انجام شده سرمایه‌گذاران از هر نقطه ایران با رغبت بیشتری وارد اهواز می‌شوند و آمادگی حمایت از آن‌ها را داریم.

راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه قزوین

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا برگزاری دوسالانه در پایتخت خوشنویسی کشور امتداد داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از استان‌های دیگر تلاش می‌کنند تا خود را به عنوان پایتخت خوشنویسی معرفی کنند؛ باید با عزم جدی برای توسعه و تثبیت برگزاری دو سالانه ملی خوشنویسی در استان قزوین تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از مباحث جدی که در شهر قزوین پیگیری می‌کنیم، راه‌اندازی موزه خوشنویسی در کاروان‌سرای تاریخی سعدالسطنه است که این مجموعه به‌تازگی در یونسکو ثبت جهانی شده است و امیدواریم هرچه زودتر به این هدف جامه عمل بپوشانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: یکی از مباحث جدی که در شهر قزوین پیگیری می‌کنیم، راه‌اندازی موزه خوشنویسی در مجموعه سعدالسطنه است و امیدواریم هرچه زودتر به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

موافقت دولت با تأمین اعتبار برای ساخت قطار ملی

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستور جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: در این جلسه به مناسبت روز کتاب از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دعوت شده است تا در صحن شورا حضور پیدا کنند. به این ترتیب گزارشی درباره وضعیت کتابخانه‌ها ارائه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین کتابخانه‌های شهر در اختیار شهرداری تهران است که در ایامی از سال به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و رضایت دانش‌آموزان را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت قطار ملی از دوره قبل آغاز شده و در شرایطی است که دولت با تأمین اعتبار برای ساخت این قطارها موافقت کرده و مورد تأیید قرار گرفته است.

وضعیت مناطق کم‌برخوردار اهواز به سرعت بهبود پیدا کند

سید محمدعلی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نباید مسائل درونی شورا را به بیرون منتقل کنند، علاوه بر آن با توجه با باقی ماندن دو سال دیگر از عمر شورای ششم نباید اختلاف میان اعضای شورا با شدت زیاد به اتحاد ما برای بهبود وضعیت اهواز آسیب بزند. منطق، استدلال، حرف صحیح و سنجیده گفتن نباید فراموش شود، چراکه ما نماینده مردم اهواز هستیم و نباید تقابل میان اعضای شورای شهر رخ دهد.

وی افزود: چنانچه سامانه پنجره واحد دچار مشکل است باید حل شود و اگر مشکلی ندارد مدیریت شهری به درستی از آن استفاده نکرده است، اگر این سامانه کارایی لازم را ندارد نباید از آن استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مناطق محروم و آسیب‌پذیر اهواز مشخص هستند، شهروندان در مناطقی بدون آسفالت زندگی می‌کنند و با نخستین بارندگی دچار مشکل می‌شوند، این مناطق باید در اولویت قرار گیرد و اگر لازم باشد ترک تشریفات نیز در این خصوص انجام شود تا به سرعت وضعیت مناطق کم‌برخوردار اهواز بهتر شود.

کمک ۲ میلیارد تومانی مدیریت شهری قزوین برای برپایی اردوی راهیان نور

علی فرمانی، رئیس شواری اسلامی شهر قزوین از مساعدت دو میلیارد تومانی مدیریت شهری قزوین به برگزاری اردوی راهیان نور خبر داد و اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت کار بزرگی در مسیر راهیان نور انجام می‌شود و به همین خاطر باید تا جایی که توان داریم، در این حوزه مساعدت کنیم.

وی با بیان اینکه هزینه در این مسیر سرمایه‌گذاری است، افزود: برای برگزاری راهیان نور هرچه مساعدت و حمایت شود و شاهد افزایش حضور جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف در این برنامه باشیم، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در همه بخش‌ها نظاره‌گر خواهیم بود.

رئیس شواری اسلامی شهر قزوین از مساعدت دو میلیارد تومانی مدیریت شهری قزوین برای برگزاری اردوی راهیان نور خبر داد.

کد خبر 704615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.