کردستان آمادگی صادرات فرش دستباف را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: یکی از اقداماتی که در استان کردستان پیگیری شده، صادرات فرش دستباف است که از امروز این آمادگی را داریم با اولویت فرش‌های بافته شده در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان، صادرات فرش را آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، علی نوری امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در کارگروه اشتغال استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال در استان کردستان مورد تاکید مسئولان ارشد قرار گرفته است و از دستگاه‌های اجرایی نیز خواسته‌ایم که نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان وضعیت خوبی را در کشور نداریم، افزود: هنوز اتصال محکمی بین دانشگاه و اشتغال پایدار به‌ویژه در بخش‌های صنعت، معدن تجارت خارجی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: مشکل اصلی ما نبود ایفای نقش دانشگاه در خط تولید، بهره‌وری و وابسته نبودن واحدهای تولیدی به سایر استان‌ها است که باید تلاش کنیم با بومی‌سازی تولیدات، کاهش هزینه‌ها و قطع وابستگی صنایع به سایر استان‌ها، هدف اصلی اتصال بین بخش دانشگاه و واحدهای تولیدی را در راستای ایجاد اشتغال به‌ویژه در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دنبال کنیم.

نوری تصریح کرد: اتمام حجت می‌کنیم که طرح لازم نداریم، چراکه طرح‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف در استان وجود دارد، اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اول باید فکرمان را توسعه‌ای کنیم، افزود: همایش اتصال بین دانشگاه و بخش تولید با محوریت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد برندینگ در صنایع لوازم خانگی در شهر بانه باید برگزار شود و ظرفیت این شهرستان را باید به استان‌های همجوار بشناسانیم.

کردستان آمادگی صادرات فرش دستباف را دارد

حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کردستان طی هفته آینده‌

وی گفت: در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکنون چند سرمایه‌گذار از اقلیم کردستان عراق به استان کردستان آمده‌اند و هفته آینده نیز از کشور روسیه دو هیئت به استان خواهند آمد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان تاکید کرد: اولویت بهره‌گیری از حضور سرمایه‌گذاران خارجی را باید به سمت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سوق دهیم و در این راستا اقدامات لازم در استان صورت بگیرد.

نوری تصریح کرد: در کمیته امداد اقدامات خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفته است، اما در این حوزه نیز باید به سمت ایجاد زیرساخت برای اشتغال حرکت کنیم و از اقداماتی همچون کپسول‌های مسکن موقت پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در استان پیگیری شده، صادرات فرش دستباف است که از امروز این آمادگی را داریم با اولویت فرش‌های بافته‌شده در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان، صادرات فرش را آغاز کنیم.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه در معاونت اقتصادی استانداری هیچ مسئله‌ای همچون اشتغال در اولویت قرار ندارد، افزود: پنج هلدینگ مهم شستا نیز ملکف شده‌اند که به کردستان بیایند و در استان ما سرمایه‌گذاری کنند.

نوری خاطرنشان کرد: با تاکید ویژه رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان کردستان، یکی از دستور کارهای جلسه آتی ما در این کارگروه، تشکیل کمیته اجرایی اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد بود تا با ایجاد آن بتوانیم بخشی از معضل بیکاری استان را حل کنیم.

کد خبر 704599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.