آماده ایجاد گمرگ اختصاصی پتروشیمی در کرمانشاه هستیم

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از اعلام آمادگی برای ایجاد گمرک پتروشیمی در راستای تسریع و تسهیل صادرات محصولات پالایشگاه و پتروشیمی‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده در بازدید از پتروشیمی بیستون در جلسه‌ای که با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیران بخش‌های کاری شرکت پتروشیمی بیستون برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که استان کرمانشاه با دارا بودن پالایشگاه و چندین پتروشیمی فعال، یکی از قطب‌های این صنعت در کشور است و از جایگاه مناسبی برخوردار است، بنابراین از حیث صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی نیز در کشور شرایط مطلوب و ممتازی دارد.

وی افزود: مجموعه گمرکات استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در صورت اختصاص مکانی مشترک و مورد موافقت پالایشگاه و پتروشیمی‌های فعال استان کرمانشاه و با فراهم کردن بسترهای مورد نیاز با تخصیص نیرو و استقرار کارشناس گمرکی به‌صورت خدمات فوق‌العاده گمرکی در صادرات محصولات پالایشگاه و پتروشیمی‌های کرمانشاه ارائه خدمت کند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اضافه کرد: ارائه خدمات فوق‌العاده گمرکی در این مکان، در سرعت‌بخشی به فرایند تشریفات گمرکی محصولات و فرآورده‌ای نفتی و پتروشیمی استان نقشی تأثیرگذار خواهد داشت.

عباس‌زاده ارائه تسهیلات و خدمات گمرکی به واحدهای تولیدی، تعامل و همکاری هرچه بیشتر با تولیدکنندگان و صادرکنندگان خوشنام را از رویکردهای گمرک دانست و تاکید کرد: از آنجا که گمرک سازمانی بین‌المللی است و روان‌سازی و ارائه تسهیلات گمرکی در سرلوحه کار این سازمان است، بنابراین گمرک ایران نیز در راستای اجرای قوانین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود ضمن ایفای نقش ملی خود از جهت اینکه از چرخه جهانی نیز عقب نماند، در انجام وظایف بین‌المللی نیز گام‌های مثبت و مفیدی را برداشته باشد.

منبع: فارس

کد خبر 704597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.