افزایش مراکز علمی کاربردی در جوار صنعت کردستان

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی در راستای تضمین اشتغال، اقدام به تاسیس مراکز دانشگاهی در جوار صنعت کرده که تاکنون در استان کردستان یک مورد راه‌اندازی شده است و درصدد هستیم تعداد این مراکز را تا سال آینده به سه مرکز افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، شاهین فکور صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در کارگروه اشتغال استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان در حال حاضر دارای ۱۰ مرکز آموزشی با سه هزار و ۱۵۰ نفر دانشجو است که تاکنون ۳۵ هزار و ۶۵۰ نفر نیز از این دانشگاه در استان کردستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیاز اصلی در حال حاضر ایجاد اشتغال است، افزود: طی دو سال اخیر با توجه به تغییرات مدیریتی صورت گرفته، در دانشگاه علمی‌کاربردی تمرکز بر بحث اشتغال بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان ادامه داد: بهمن سال گذشته سه هزار و ۱۰۰ کد رشته محل که کارایی لازم برای ایجاد اشتغال را نداشتند، از دانشگاه علمی کاربردی حذف و ۸۵۰ کد رشته محل با توجه به نیاز بازار اضافه شدند.

فکور اضافه کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی در راستای تضمین اشتغال، اقدام به تأسیس مراکز دانشگاهی در جوار صنعت کرده است که تاکنون در استان کردستان یک مورد راه‌اندازی شده است و درصددیم تعداد این مراکز را تا سال آینده به سه مرکز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری شش هزار و ۵۱۸ نفر مشمول این طرح شدند و این رقم تا بهمن سال جاری به ۲۷ هزار نفر خواهد رسید، گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی برنامه‌ای برای توسعه کمی مراکز خود ندارد، اما ایجاد مراکز در جوار صنعت در دستور کار ما قرار دارد که در شهرهای مریوان و بانه پیگیری می‌شود.

پرداخت ۲۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در مراکز علمی کاربردی کردستان

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان کردستان با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ نیز افزود: سال گذشته ۲۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مراکز آموزشی تحت پوشش استان پرداخت شده که بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

فکور با اشاره به طرح «آباد» (آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان) نیز تصریح کرد: این طرح از اسفندسال گذشته آغاز شده است و دانشجو حین یا پس از پایان تحصیل حداقل در دو دوره پودمانی مهارتی و تخصصی شرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۴۰۲ دوره پودمانی تخصصی برگزار شده است که این دوره‌ها شامل چهار بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت خدمات اجتماعی می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کردستان خاطرنشان کرد: آبان سال جاری پایش میزان اشتغال دانش‌آموختگان را در بین ۲ هزار دانش‌آموخته این دانشگاه انجام دادیم؛ ۶۲.۸ درصد آنها دارای شغل بودند که ۵۴ درصد آنها از قبل شغل داشتند و ۴۶ درصد نیز پس از فارغ‌التحصیلی دارای شغل شده بودند.

کد خبر 704588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.