پروژه‌های پیشران توسعه غبار از چهره محرومیت مناطق کم‌برخوردار می‌زداید

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نگاه عدالت‌محور به مناطق محروم وجود دارد، گفت: آنچه می‌تواند غبار از چهره محرومیت مناطق کم‌برخوردار بزداید، اجرای پروژه‌های پیشران توسعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی کریمی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در مراسم افتتاح رسمی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار اظهار کرد: شمال شهر اصفهان ذیل کلان‌مولفه‌ای به نام حاشیه‌نشینی که شامل تمام آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و محرومیت‌ها است، تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری نگاه عدالت‌محور به حوزه مناطق محروم وجود دارد، افزود: تعداد پروژه‌های منطقه ۱۴ اصفهان قابل مقایسه با بسیاری از مناطق شهر نیست؛ همان‌طور که در اردیبهشت سال جاری نیز شاهد افتتاح پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی و سپس بازیکده حصه بودیم.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حصه شمالی محروم‌ترین نقطه شهر است، گفت: پروژه‌هایی که تعریف شد ناظر بر نیاز مردم است؛ تقاطع شهدای ورزشکار زیرگذری در شهر اصفهان و ورودی شهر دولت‌آباد است که منجر به ترافیک و تصادفات شهری شده بود و سال‌ها مدیریت شهری را در حوزه ترافیکی درگیر کرده بود.

کریمی با اشاره به اینکه به سبب ورود شریان‌های آب و فاضلاب انجام این پروژه سخت شده بود، ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان اجرا شده است، همچنین پروژه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی بنیاد شهید امروز کلنگ خواهد خورد.

وی تاکید کرد: آنچه می‌تواند غبار از چهره محرومیت مناطق کم‌برخوردار بزداید، اجرای پروژه‌های پیشران توسعه است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه احداث پروژه بیمارستان با اعتبار اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی آغاز می‌شود، تصریح کرد: وجود یک بیمارستان فوق تخصصی با ۵۰۰ تخت خواب در فاز اول پیشران توسعه است، جانمایی این پروژه با کش‌وقوس‌های فراوان همراه بود که در نهایت قرعه به نام منطقه ۱۴ افتاد و این پروژه در زمینی به وسعت پنج هزار هکتار کلنگ خورد.

وی با اشاره به پروژه خیابان عاشق اصفهانی شرقی که در گذشته به جاده مرگ شهرت داشت، افزود: اجرای این پروژه رضایت شهروندان این منطقه را به همراه داشت؛ چراکه ماهانه به‌طور متوسط یک نفر در این جاده بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌داد و دغدغه چند ده ساله مردم آن منطقه بود، این اتفاق در اولین سال حضور مدیریت شهری رخ داد و مجوزها در عرض شش ماه صادر شد.

کریمی با اشاره به احداث کلانتری در منطقه ۱۴ خاطرنشان کرد: وجود کلانتری در این منطقه دغدغه مردم زینبیه، دارک و حصه بود که در حال حاضر تمام مقدمات احداث آن انجام شده است و کلنگ آن در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع به زمین زده خواهد شد.

کد خبر 704566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.