حماسه ۲۵ آبان، شناسنامه و یکی از مولفه‌های هویتی اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: حماسه بیست‌وپنجم آبان شناسنامه و یکی از مولفه‌های هویتی اصفهان قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان_ در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است که یاد و نام شهدای گرانقدر عملیات محرم را زنده نگه داریم، زیرا بیست‌وپنجم آبان برگ زرین در تاریخ اصفهان و انقلاب است، همچنین اصفهان در مقوله پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز هر جایی که لازم بوده، به طور ویژه‌ای درخشش داشته است.

وی با بیان اینکه حماسه بیست‌وپنجم آبان شناسنامه و یکی از مؤلفه‌های هویتی اصفهان قلمداد می‌شود، افزود: به طور مادام در سخنان امامان انقلاب اسلامی و بزرگان به ویژگی‌های ذکر شده درباره اصفهان ذکر شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: چقدر خوب است که روز اصفهان در چنین روزی که ایثار و حماسه‌آفرینی شهدای اصفهان به منصه ظهور نشسته است، نام‌گذاری شده و با چنین شکوه و مجاهدت و حماسه‌ای پیوند خورده است.

وی گفت: تلاش مسئولان ذی‌ربط در شورای فرهنگ عمومی کشور قابل تقدیر است که بیست‌وپنجم آبان را به درخواست مسئولان وقت استان به نام اصفهان ثبت کردند و سبب شدند تا هر سال به یاد این روز بزرگ را با ویژگی‌ها و شاخص‌های آن به مردم یادآوری کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه امیدواریم در آینده شرایط بسیار مناسب‌تری را در خصوص ترویج ایثار فرهنگ و شهادت و رفع مسائل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشیم، گفت: استان اصفهان روی موضوع کنگره بزرگداشت شهدا متمرکز است و موضوعات و حوزه‌های مختلف با نگاه مردمی‌سازی در این زمینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اتفاق می‌افتد، در این راستا برنامه‌هایی که حول موضوع برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا بین دستگاه‌های مختلف در استان اصفهان انجام می‌گیرد، با هم‌افزایی خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری ۳ هزار کنگره بزرگداشت شهدا افزود: کنگره بزرگداشت شهدا به عنوان یک برآیند تعریف شده است و تنها یک برنامه و رویداد نیست که در یک زمان برگزار شود، بلکه برنامه داریم مردم برای شهید هر کوچه برنامه بگذارند.

استاندار اصفهان ادامه داد: مدارس برای شهدای دانش‌آموز با محوریت دانش‌آموزان برنامه خواهند داشت و لازم است همراهی دانش‌آموزان در این برنامه‌ها بیش از پیش باشد و آنها حتی در پیدا کردن شهدای دانش‌آموز و هماهنگی برای دیدار با خانواده شهدا نقش پررنگی داشته باشند، زیرا در این صورت است که می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است برای شهدا کتابی نوشته یا فیلمی ساخته شود، باید کیفی باشد، البته در این راستا پشتیبانی‌های ملی بسیار مهم است و پیش‌برد اهداف را تسریع می‌کند، سال جاری به کمک‌های ویژه نیاز داریم تا بتوانیم اکنون که همه پا در این میدان گذاشتند، کارهای فاخری را تحویل دهیم.

کد خبر 704518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.