زبان هنر بهترین ابزار برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: تنها راه برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار دفاع مقدس، الگوسازی برای جوانان و نوجوانان از راه هنر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد رضایی شامگاه _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان ماه _ در شب شعر استعاره‌های ایثار با بیان اینکه در ایام یادآور حماسه آفرینی‌های جوانان اصفهانی و صبر و استقامت مردم اصفهان هستیم، اظهار کرد: در عملیات محرم سال ۱۳۶۱ بیش از ۱۲۵۰ شهید از لشکر ۱۴ امام حسین (ع) تقدیم انقلاب و امام شده و در روزهای پایانی آبان بود که پیکر مطهر این ۱۲۵۰ شهید در استان اصفهان بر دستان مردم شهیدپرور تشیع شد.

وی افزود: نقطه عطف و اوج این روزها ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ است که ۳۷۰ پیکر مطهر شهدای گلگون کفن بر دستان مردم مؤمن، قدرتمند و متدین در گلستان شهدا و در قطعه شهدای عملیات محرم تدفین شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم، شهر و استان اصفهان در طول تاریخ انقلاب، اسلام و هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی‌های زیادی به ویژه در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ داشتند.

رضایی گفت: جوانان این شهر و دیار در خط مقدم جبهه، مقابل رژیم بعث عراق برای انقلاب و اسلام جان فشانی کردند و مردم اصفهان نیز با صبر و استقامت، تدین، اخلاص و ایثار خود علاوه بر اینکه پیکر ۱۲۵۰ شهید مطهر را در چند روز و تنها از لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) تشییع کردند، خم به ابرو نیاورند و در همان روز و بعد از آن کاروان‌های متعددی از اعزام نیرو و پشتیبانی به جبهه فرستادند.

وی ادامه داد: اصفهان شهر دفاع شجاعانه است از این رو اگر بخواهیم این الگوها، نقاط عطف و حماسه آفرینی‌ها را برای نسل امروز و آینده الگو سازی کنیم هیچ راهی بهتر از زبان هنر را نداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان شهر دفاع هنرمندانه است، تصریح کرد: تنها راه برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار دفاع مقدس، الگوسازی برای جوانان و نوجوانان از راه هنر است.

رضایی افزود: اساتیدی که با بیان و هنر شعر، دفاع مقدس را برای نوجوانان و جوانان بازگو می‌کنند نفوذ، سرعت و حرکت کلام بهتری برای انتشار اشعار خود در فرهنگ جامعه دارند.

وی با یادآوری اینکه در این ایام در غزه و فلسطین شاهد مقاومت و ایثارگری‌هایی از جنس محرم و آبان سال ۶۱ هستیم، خاطرنشان کرد: مردم غزه بیش از ۴۰ روز است که زیر بمباران‌های شدید رژیم اشغالگر اسرائیل در حال مقاومت هستند و این حادثه ما را یاد پیام تاریخی حضرت امام (ره) می‌اندازد که فرمودند «باید بسیج جهان اسلام تشکیل شود.»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: اگر امروز شاهد تشکیل بسیج جهان اسلام در نقاط مختلف جبهه مقاومت از جمله عراق، سوریه، لبنان و فلسطین هستیم و به درستی می‌بینیم که بسیج جهان اسلام با روحیه جهادی و انقلابی در کشورهای مسلمان منطقه حضور دارند، این نشان دهنده الگوگیری آن‌ها از دفاع مقدس و به حقیقت رسیدن حرف امام است.

کد خبر 704517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.