شهادت یک فرهنگ و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا عبادت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: گرامیداشت یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست و شهادت یک فرهنگ است، همچنین زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت یک عبادت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی شامگاه _ چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ در کنگره شهدای دانش‌آموز با اشاره به بیان قرآن که فرموده است «کسانی که می‌پندارید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگان هستند، پندارتان غلط است و شهدا همیشه زنده‌اند»، اظهار کرد: شهیدانی که در راه خداوند سبحان گام نهادند، خداوند آنها را انتخاب کرد و عاشق آنها شد و در اصل شهدا معشوق خدا بودند.

وی خطاب به حاضران برنامه تصریح کرد: سال ۱۳۶۰ در عملیات محرم با رمز مقدس یا زینب کبری (س) اتفاقات عظیمی شکل گرفت و بخش‌های زیادی از خاک ایران که توسط دشمن بعثی تسخیر شده بود آزاد سازی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در عملیات محرم، اصفهان حدود ۱۲۰۰ نفر شهید تقدیم ایران کرد و آنچه که در تاریخ بن یادگار ماند تشیع ۳۷۰ نفر از آن شهدا در یک نصف روز بود، تاکید کرد: ابتدای کاروان تشیع شهدا عملیات محرم گلستان شهدا و انتهای آن در میدان امام بود و همگی در آن مراسم حاضر شده بودند تا ببینید خداوند عاشق چه کسانی شده است.

ابراهیمی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) که فرمود «کدام شهر و چه منطقه‌ای را سراغ دارید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کند»، گفت: در همان روز و فردای آن روزها ۱۰ برابر شهدای عملیات محرم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و اجازه ندادند که تفنگ آن‌ها روی زمین بیفتاد.

وی با بیان اینکه یکی از مدارس در اصفهان که شهدا زیادی را تقدیم اسلام کرده، مدرسه هاتف با حدود ۱۵۰ شهید در صدر قرار داد، ادامه داد: امشب، شب ۲۵ آبان است و دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها آماده‌اند تا با رمز زینب (ع) دیگری در حرم حضرت زینب (ع) پیمان ببندند که در مسیر شهدا هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسیر شهدا گم نمی‌شود، زیرا که مسیر شهدا راه خداوند، پیامبران و امامان است.

دانش‌آموزان مسیر شهدا و شهادت را به نسل‌های آینده انتقال می‌دهند.

ابراهیمی گفت: دانش آموزان آمده‌اند تا بگویند ما تاریخ ساز هستیم و ما تمدن نوین اسلامی را خواهیم ساخت و به لطف خدا و برکت شهدا دهه اول انقلاب دفاع مقدس و شهدای حرم، پیمان می‌بندیم تا در رکاب ولایت باشیم، زیرا که سربازی امام زمان (عج) آرزوی ماست، همچنین دانش‌آموزان در این شب می‌گویند که نابودی استکبار جهانی از جمله اسرائیل کودک‌کش از دیگر افتخاراتمان است.

وی با بیان اینکه با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا یکی از مهمترین اهداف آن‌ها را انجام می‌دهیم، اضافه کرد: گرامی داشت یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست و شهادت یک فرهنگ است، همچنین زنده نگه داشتن فرهنگ یک عبادت به شمار می‌رود که در حال حاضر حاضران این برنامه در حال عبادت هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ برنامه در مدارس نواحی اصفهان داشتیم که با این برنامه‌ها امروز یاد شهدا معلم و دانش‌آموز گرامی داشته می‌شود.

ابراهیمی گفت: در این دوره، آموزش و پرورش تعامل سازنده‌ای با همه نهادها دارد، زیرا معتقد این هستیم که آموزش پرورش متعلق به همه جامعه است و اگر همه مردم یاری رسانند، آموزش و پرورش به سامان برسد، جامعه ایده‌آلی خواهیم داشت.

وی افزود: بیست‌وپنجم آبان سال گذشته سه نفر از مدافع امنیت به شهادت رسیدند و اصفهان در روز بیست‌وپنجم دو افتخار بزرگ را به نام خود ثبت کرده است.

کد خبر 704505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.