فیشینگ حساب‌های بانکی به منظور پولشویی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان نسبت به سودجویی برخی مجرمان سایبری با شگرد واریز وجه به حساب افراد، گفت: شهروندان در صورت واریز وجه به حسابشان از مبداء ناشناس، ابتدا حساب خود را مسدود و موضوع را در اسرع وقت به بانک عامل و مرکز فوریت های سایبری این پلیس گزارش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی و حساب‌های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پی‌جویی جرایم، وجوهات سرقتی را به سایر حساب‌های افراد انتقال می‌دهند و در زمان‌های متعدد نسبت به برداشت غیرمجاز آن اقدام می‌کنند.

وی افزود: در بعضی موارد فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی سبب شده است که سودجویان با شگردهای مجرمانه از جمله سایت‌های قمار و شرط‌بندی با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران، آن‌ها را به‌راحتی در دام خود گرفتار و از حساب آنها به عنوان حساب واسطه سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان ضمن فعال‌سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب‌های مالی خود، به محض اطلاع از واریز و برداشت هر گونه مبالغ مشکوک به حساب‌های مالی بلافاصله به مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و بانک عامل اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 704451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.