اعمال قانون ۷۰۰۰ خودرو در طرح زوج و فرد اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در فاصله زمانی چهاردهم تا بیست‌وسوم آبان حدود هفت هزار خودرو که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح زوج و فرد شهر اصفهان شده بودند مورد اعمال قانون گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: در روزهای اخیر که شاهد افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان بودیم و همین امر منجر به خانه‌نشین شدن شهروندان آسیب‌پذیر و تعطیل شدن مدارس و مراکز آموزشی شد، مجموعه پلیس راهور براساس وظایف و تکالیف قانونی خود اقداماتی را به منظور کاهش آلودگی هوا در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در این خصوص طرح ویژه‌ای شامل جلوگیری از ورود خودروهای غیر مجاز به محدوده زوج و فرد، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از چهاردهم آبان عملیاتی شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد طرح زوج و فرد در مقطع صبح، علاوه بر عصرها که همیشه برقرار بود، باعث کاهش ترددها در محدوده هسته مرکزی شهر اصفهان شد، اما برخی رانندگان به این طرح بی‌تفاوت بودند که توسط دوربین‌ها و به صورت فیزیکی توسط مأموران پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه جریمه هر بار ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد ۱۰۵ هزار تومان است، ادامه داد: در فاصله زمانی چهاردهم تا بیست‌وسوم آبان حدود هفت هزار خودرو که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح زوج و فرد شهر اصفهان شده بودند مورد اعمال قانون گرفتند.

سرهنگ زارع از شناسایی حدود ۶۰۰ دستگاه خودروی دودزا در همین مدت خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تردد این خودروها پلاک آنها فک شده و بر آنها پلاک تعمیری نصب شد تا هر موقع نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کردند به پلیس راهور مراجعه و پلاک اصلی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور تعداد ۷۰۰ دستگاه خودرو نیز به علت نداشتن برگ معاینه فنی اعمال قانون شدند، خاطرنشان کرد: در این روزها همراهی و مشارکت خوبی را از سوی شهروندان شاهد بودیم که ضمن تشکر، از آنها می‌خواهیم که همکاری‌ها را تداوم بخشند تا شاهد روزهای پاک و آری از آلودگی هوا در شهر باشیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان تا حد امکان از ناوگان عمومی برای عبور مرور خود استفاده کنند، چراکه این کار در جهت پیشگیری از ترافیک و شلوغی معابر شهری و در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار خواهد بود، همچنین به رانندگان توصیه می‌کنیم در صورت اجرایی شدن طرح زوج و فرد، به زمان اجرای این طرح توجه کنند تا دچار مشکل نشوند.

کد خبر 704440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    حداقل قبلش در یک رسانه پر بازدید اعلام میکردن که طرح رو چه روزی طرح اجرا می کنند که مردم برنامه ریزی انجام بدن نه اینکه پیامک بررسی جریمه بیاد بعد متوجه بشیم طرح بوده!!!!