سقف متحرک در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

سقف متحرک یکی از انواع سایبان‌های موجود در بازار است که به واسطه داشتن قابلیت باز و بسته شدن، امکان کنترل نور و هوا‎ را به سادگی فراهم می‌کند.

این سبک از سقف‌ها می‌توانند برای مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند مانند، رستوران‌ها، کافه‌ها، روف‌گاردن، تراس، استخر و تمامی اماکن روباز.

سقف متحرک رستوران:

سقف متحرک رستوران، یکی از انواع سقف‌هایی است که می‌توان برای رستوران‌ها از آن استفاده کرد تا یک مکان مناسب و دلپذیر برای حضور مراجعه‌کنندگان در آن فراهم شود. استفاده از سقف متحرک برای رستوران، مزایای بسیار زیادی را برای آن به دنبال دارد که در ادامه این مقاله در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

همانطور که از نام سقف متحرک مشخص است، این سبک از سایبان می‌تواند به صورت برقی و اتوماتیک باز و بسته شود. سقف متحرک بر روی زمین یا دیوار نصب می‌شود و می‌توان با کمک یک موتور الکتریکی توبولار، ریموت کنترل و مدار فرمان آن را باز و بسته کرد تا نور و هوای وارد شده به یک مکان کنترل شود. سقف متحرک رستوران را می‌توان با مدل پارچه‌های مختلفی سفارش داد.

سقف متحرک رستوران از نوع برقی یکی از انواع سایبان‌های موجود در بازار است که با کمک یک موتور الکتریکی کار می‌کند. این سایبان با سبک‌های مختلفی قابل عرضه است. نوع موتور و پارچه سقف متحرک رستوران، با تنوع زیادی قابل خریداری هستند. از مزایای سقف متحرک برقی رستوران می‌توان به امکان باز و بسته کردن آن با یک ریموت و از راه دور اشاره کرد. استفاده از سقف متحرک رستوران، مزایای زیادی را به دنبال دارد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که به دنبال خرید سایبان برای رستوران هستند، اقدام به خرید سقف متحرک برای رستوران و کافی شاپ کنند. از جمله مزایای استفاده از سقف متحرک رستوران، عبارتند از:

  • امکان باز و بسته کردن سقف متحرک در مواقع لزوم
  • ایجاد زیبایی بصری و هماهنگی با دکوراسیون رستوران
  • ایجاد یک مکان امن و راحت برای مشتریان
  • افزایش فضای کلی رستوران‌های دارای فضای باز بلااستفاده
  • افزایش حضور مشتریان و مراجعه‌کنندگان
  • افزایش ارزش افزوده محل رستوران

سقف متحرک استخر:

سقف متحرک استخر از موارد کاربردی و محبوب در میان سقف‌های متحرک است. استفاده وسیع از این نوع سقف در منازل و ویلاهای خصوصی و نیز استخرهای عمومی، نقش بسزایی در بهینه‌سازی این اماکن دارد. سفارش سقف متحرک استخر در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و با استقبال خوبی روبرو شده است. دلیل این موضوع را می‌توان به عوامل گوناگونی نسبت داد. از جمله قیمت سقف متحرک استخر که نسبت به سقف ثابت بسیار مناسب‌تر است. هم‌چنین اجرای سقف متحرک استخر نسبت به عملیات بنایی و ساخت و ساز سقف‌های ثابت بسیار ساده‌تر است و زمان کمتری می‌گیرد. مجموعه این موارد تولید کننده سقف متحرک استخر را به افزایش تولید چنین سقف‌هایی تشویق نموده و سقف متحرک استخر را به گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار تبدیل می‌کند.

سقف متحرک در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

سقف متحرک استخر و ۷ مزیت کاربردی:

سقف متحرک استخر کاربردهای زیادی داشته و تنها برای پوشش فضا به کار نمی‌رود. به‌علاوه برخی از مزایای اجرا سقف متحرک استخر را به این شرح می‌توان مرور کرد:

  • سقفی برای همه فصول
  • محافظت از انرژی سرمایشی و گرمایشی
  • عایق در برابر پرتوهای یو وی
  • استحکام و دوام بالا
  • زیبایی فوق‌العاده
  • حفظ حریم خصوصی
  • مزیت جابجایی و انتقال به محل جدید

سقف متحرک روف گاردن:

امروزه ایجاد تنوع در فضاهای بیرونی خانه‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و همه علاقمند هستند که از فضای بلااستفاده در منزل نهایت استفاده را ببرند. سقف متحرک روف گاردن علاوه بر زیباتر کردن فضای منزل شما به قابل استفاده تر شدن آن فضا نیز کمک می‌کند. روف گاردن‌ها عموماً برای فضاهای آزادی که هیچ استفاده‌ی خاصی ندارند به صورت یک باغچه یا باغ کوچک اجرا می‌شوند و دارای سبک‌های متفاوت اجرایی هستند. اجزای مختلفی سقف متحرک روف‌گاردن را تشکیل می‌دهند که با توجه به کیفیت و مرغوبیت تک‌تک این اجزا، قیمت سقف متحرک روف‌گاردن تعیین می‌شود. برخی از این سقف‌ها، سقف متحرک روف گاردن پارچه‌ای هستند؛ عبور نور را غیرممکن ساخته و طراحی آن‌ها به گونه‌ای انجام شده که با ریموت کنترل کار می‌کنند.

سقف متحرک در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

طراحی و اجرا سقف متحرک روف گاردن

طراحی روف گاردن نیاز به تجربه و مهارت دارد. شلف‌ها و گلدان‌های خاص از اجزای اصلی روف گاردن محسوب می‌شوند. در اغلب اوقات بمنظور ایجاد ریتم و نظم، از دکوراسیون‌های چوبی و یا پی‌وی‌سی استفاده می‌شود. چمن مصنوعی نیز برای سبز شدن فضا کاربرد بسیار زیادی دارد. اگر فضای روف گاردن بزرگ و وسیع باشد در آن از حوضچه‌های آبی که نورپردازی‌های زیبایی دارند استفاده می‌گردد. همین امر در هنگام استفاده از سقف متحرک روف گاردن باعث ایجاد فضایی خنک و مطبوع در فصول گرم سال شده، محیطی دنج و دل انگیز را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد.

مزیت‌های سقف متحرک روف‌گاردن

از جمله مزیت‌های اجرای سقف متحرک روف گاردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم کردن نیاز به تهویه
  • امکان استفاده از آب باران برای رشد بهتر گیاهان در شرایط مطلوب
  • زیبا و جذاب کردن محیط
  • حفاظت در برابر گرما و تشعشعات مضر خورشید
  • حفاظت از گیاهان و گل‌ها و… در مقابل باد و باران
  • قابل شستشو و تعمیر
  • امکان باز و بسته شدن بدون ایجاد صدای اضافه
  • تنوع در رنگ و مدل
  • سبک و در عین حال مقاوم.

سقف متحرک تراس:

همان‌طور که می‌دانید کشور عزیزمان ایران دارای ۴ فصل است که شرایط آب و هوایی در هر یک از این فصل‌ها متفاوت است. برای اینکه بتوانید در هر یک از فصل‌ها بیشترین استفاده را از فضاهای باز و بیرونی که فقط در فصول خاص قابل استفاده هستند را ببرید و هر زمان که می‌خواهید در فضای باز موردنظر باشید، می‌توانید از سقف متحرک تراس استفاده کنید.

سقف‌های متحرک و اتوماتیک این امکان را به شما می‌دهند که در گرم‌ترین و سردترین روزهای سال، زمانی که خورشید به بالاترین حد از تابش خود می‌رسد یا در بارش‌های شدید برف و باران، بتوانید در فضای باز بیرون از منزل بوده و از زیبایی و خصوصیات همه فصول لذت ببرید.

ویژگی‌های انواع سقف متحرک تراس

  1. قابل عرضه در رنگ‌های مختلف
  2. مقاوم در برابر پوسیدگی، زنگ‌زدگی و تغییر رنگ
  3. قابل استفاده در اماکن و بناهای قدیمی
  4. عایق بودن در برابر باد، تگرگ، طوفان، باران، برف، نور خورشید و صدا
  5. جلوگیری از نفوذ سوز و سرمای زمستان
  6. مجهز به سیستم هدایت آب باران
  7. امکان تجهیز به سیستم سرمایشی و گرمایشی درون محیط
  8. جلوگیری از ورود خاک و گرد و غبار
  9. مجهز به سیستم روشنایی و نورپردازی اختصاصی
  10. قابل نظافت و شستشو

جمع بندی

همان‌طور که گفتیم سقف‌های متحرک کاربردهای بسیار وسیع و مفیدی دارند که می‌توانید با نصب و اجرای آن‌ها فضای بیرونی خود را قابل استفاده کنید و از آن محیط کاملاً امن و خصوصی بسازید. برای اجرای سقف متحرک لازم است به تیم متخصص و باتجربه‌ای چون تیم پیراژپویا مراجعه نمایید که تخصص و مهارت کافی را در این امر دارند و با راهنمایی درست به شما کمک می‌کنند نیازهای خود را به طور کامل مرتفع سازید.

اگر قصد نصب سقف متحرک برای اماکن مسکونی، اداری و تجاری خود را دارید یا سوال و ابهامی درباره انواع سقف‌های متحرک برایتان بوجود آمده است، می‌توانید از طریق واتساپ یا تلفن‌های درج شده در سایت با ما در تماس باشید. کارشناسان ما در اسرع وقت سوال‌ها و درخواست‌های شما را پاسخ خواهند داد. همچنین اگر تجربه‌ی استفاده از سقف‌های متحرک را دارید، حتماً با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

کد خبر 704418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.