بودجه ۲.۶ میلیون دلاری برای تبلیغات فارسی اسرائیل

معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در پارلمان این رژیم اعلام کرد که فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها به زبان‌های فارسی، روسی و اسپانیایی به دلیل کمبود بودجه قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «امانوئل نهشون»، معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در پارلمان این رژیم اعلام کرد که فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها به زبان‌های فارسی، روسی و اسپانیایی به دلیل کمبود بودجه قطع شده است.

بودجه ۲.۶ میلیون دلاری برای تبلیغات فارسی اسرائیل

در ادامه یکی دیگر از اعضای کنست درخواست کرد که حدود ۲۰۰ میلیون شکل معادل ۵۲ میلیون دلار برای این موضوع به وزارت خارجه تخصیص داده شود و گفت: «اسرائیل در حساس‌ترین زمان ممکن تصمیم گرفته است فعالیت‌هایش را متوقف کند، پروپاگاندا یک جبهه جنگی است و راه‌حلی برای آن نیست، این کار مانند این است که به ارتش اسرائیل بگوییم از سلاح‌هایتان استفاده نکنید زیرا گران است؛ در جنگ باید سریع عمل کنیم و مشکل باید حل شود، امکان ندارد حتی برای یک روز جلوی فعالیت تبلیغاتی وزارت خارجه گرفته شود.»

با افزایش هزینه‌های جنگ علیه غزه، روز دوشنبه اعلام شد که دولت این رژیم حدود ۷.۸ میلیارد دلار وام گرفته است.

جنگ اسرائیل علیه غزه که پس از نبرد «طوفان‌الاقصی» توسط مقاومت فلسطین به رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در هفتم اکتبر آغاز شد، منجر به افزایش شدید هزینه‌های اسرائیل برای تأمین مالی ارتش، همچنین افزایش شدید هزینه‌های اسرائیل شده است. پرداخت غرامت به خانواده کشته‌شدگان و اسرای اسرائیلی بخشی از این هزینه‌ها است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت هم نوشته است با تأمین ۲.۶ میلیون دلار قرار است تبلیغات این رژیم به این سه زبان ادامه پیدا کند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است از تمام راه‌های موجود برای تأمین بودجه هزینه‌های دولت در جنگ استفاده می‌کند.

ارتش اشغالگر اسرائیل برای سی‌ونهمین روز جنگ ویرانگری را در نوار غزه آغاز می‌کند که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۱ هزار و ۲۴۰ فلسطینی از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن، همچنین مجروح شدن ۲۹ هزار فلسطینی شده است.

کد خبر 704409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.