شاخص بورس امروز ۲۴ آبان / گروه بانکی بلای جان بازار شد

گروه بانکی امروز بلای جان بازار شد، جریمه شدن این گروه به خاطر پرداخت نکردن تسهیلات به حوزه مسکن منجر به افت قیمت نمادهای این گروه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فعالان بازار سرمایه در ایران مدت‌هاست با خبرهای ناگهانی غافلگیر می‌شوند، گروه بانکی امروز بلای جان بازار شدند، جریمه شدن این گروه به خاطر پرداخت نکردن تسهیلات به حوزه مسکن منجر به افت قیمت نمادهای این گروه شد، «ونوین» پنج درصد، «وبملت» دو درصد، «وتجارت» ۲.۲ درصد، «وبصادر» ۳.۶ درصد و «دارا یکم» افت ۲.۶ درصدی را به ثبت رساند، گروه پالایشی نیز منفی بود، گروه آهن و فولاد به جز «ذوب» که رشد ۱.۵ درصدی داشت روند خوبی نداشت، «فولاد» نیز افت ۱.۶ درصدی را به ثبت رساند، «حفاری» به رشد هفت درصدی رسید و کاملاً متفاوت بازار عمل کرد، حجم معاملات صندوق‌های درآمد ثابت زیاد بود.

گروه املاک و مستغلات وضعیت نسبتاً خوبی داشت، «ثغرب» رشد هفت درصدی، «ثفارس» رشد ۲.۹ درصدی و «ثتران» رشد پنج درصدی را به ثبت رساند.

بازار بورس امروز با افت هفت هزار و ۱۹۱ واحدی به محدوده دو میلیون و ۳۸ هزار واحد رسید، بازار در حال عقب‌گرد است، شاخص هم وزن نیز افت شش واحدی داشت و یک پایان هفته بد را رقم زد، ارزش معاملات برابر با چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود و وضعیت خوبی نداشت، حجم معاملات برابر با شش میلیارد ۶۴ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس امروز نمادهای «فارس»، «فولاد»، «وبملت»، «فملی»، «کگل» و «وغدیر» بیشترین تأثیر منفی را داشتند، «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را داشت.

در بازار فرابورس شاهد افت ۶۳ واحدی بودیم و شاخص کل فرابورس به سطح ۲۴ هزار و ۹۷۶ واحد رسید، ارزش معاملات فرابورس برابر با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد و حجم معاملات فرابورس در سطح پنج میلیارد بوده است.

در بازار فرابورس نمادهای «اریا»، «خاور»، «زاگرس»، «هرمز»، «صبا» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «بپیوند» و «حسینا» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

جریمه بانک‌های متخلف در پرداخت وام مسکن

وزیر اقتصاد گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلف‌اند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند. بر اساس گزارش تهیه شده از عملکرد ۲۵ بانک تا ۱۵ آبان ماه سال جاری بر مبنای رأی تجدید نظر دادرسی انجام شده، ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف نهایی شده است.

بازدهی بورس در بلندمدت بسیار بیشتر از سایر بازارهاست

رئیس سازمان بورس گفت: سرمایه‌گذاری با نگاه بلندمدت در بورس سود بیشتری نسبت به سایر بازارها خواهد داد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان دادند که بازدهی بازار سهام در بلندمدت بسیار بیشتر از بازدهی دیگر بازارها بوده و با اختلاف معناداری سود بسیار قابل توجهی را نصیب سهامداران کرده است.

وی افزود: سهامداران برای ورود به بورس حتماً از مشاوره نهادهای رسمی بازار سرمایه استفاده کنند و یکی از کارهایی که جدی که انجام می‌دهیم افزایش نهادهای مالی است. نخستین توصیه به مردم این است که حتماً با مشورت و نهادهای رسمی وارد بازار سهام شوند و سعی بر انتخاب ابزار درست داشته باشند. اگر مردم از دانش و سواد کافی برای سرمایه گذاری مستقیم در بورس برخوردار نیستند، و اگر نمی‌خواهند هیچ‌گونه ریسکی متحمل شوند اقدام به سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت کنند و اگر قصد خرید سهم در بازار را دارند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اهرامی استفاده کنند که تا دو برابر سرمایه‌شان سود یا زیان می‌دهد.

فعلاً شورای رقابت مسئول قیمت‌گذاری خودروست

وزیر صمت گفت: در حال حاضر تشخیص قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است، البته در چشم‌انداز می‌خواهیم رقابت در تولید خودرو به گونه‌ای باشد که نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد و این خواست ما و دولت است. علی آبادی در پاسخ به این سوال که شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود، گفت: من مسؤول این کار نیستم و نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده بدهم.

امروز در بورس کالا عرضه خواهد شد؛ ۱۵ ملک سازمان خصوصی

شاخص بورس امروز ۲۴ آبان / گروه بانکی بلای جان بازار شد

سازمان خصوصی‌سازی با عرضه ۱۵ ملک در روز جاری (چهارشنبه ۲۴ آبان) در تابلوی املاک و مستغلات بورس کالای ایران، چراغ مولدسازی دارایی‌های دولت را روشن می‌کند. به این ترتیب ۱۵ ملک روز چهارشنبه ۲۴ آبان و ۱۱ ملک دیگر ۲۷ آبان در تالار املاک و مستغلات بورس کالا عرضه می‌شود.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۲۴ آبان / گروه بانکی بلای جان بازار شد

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۲۴ آبان / گروه بانکی بلای جان بازار شد

کد خبر 704392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.