تمام دستگاه‌های اجرایی کشور برای افزایش جمعیت وظیفه دارند

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم حمایت همه‌جانبه از جوانی جمعیت، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی برای افزایش جمعیت وظیفه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بجنورد، فرح بابایی امروز _چهارشنبه بیست و چهارم آبان_ در اختتامیه کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره رسیدن به پاسخ این سوال است که تداوم جمعیت دغدغه چه کسانی باید باشد.

وی افزود: لازم است از افزایش و جوانی جمعیت حمایت شود و در این خصوص هریک از دستگاه‌ها و نهادها وظایفی بر عهده دارند.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت شناسایی تمام ذی‌نفعان را نخستین گام در راستای حمایت طلبی دانست و خاطرنشان کرد: بحث جمعیت و جوانی آن به نحوی است که بر تمام مباحث کشور تأثیر می‌گذارد و باید برنامه‌های متعددی برای آحاد و اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.

بابایی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در این زمینه تأثیرگذار است، ادامه داد: لازم است برای هر گروه، بر اساس میزان نفوذ و قدرت، برنامه جداگانه داشته باشیم.

فرشید رضایی، مدیرکل دفتر آموزش وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص ضرورت نگاه ویژه به بحث جوانی جمعیت، تصریح کرد: فرمایشات رهبری را جدی بگیریم، هیچ کوتاهی در جوانی جمعیت پذیرفته نیست.

وی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را از جمله مراکز دانشگاهی پیش رو در کشور در خصوص تلاش برای انجام اقدامات در زمینه ترویج جوانی جمعیت دانست و تاکید کرد: از این دانشگاه برای نگاه هنری داشتن به بحث مامایی هم تشکر می‌کنیم.

کد خبر 704383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.