بهره‌برداری بیش از ۵۰۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: هم‌زمان با فرارسیدن هفته بسیج سازندگی ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در عرصه تکمیل و مرمت مسکن نیازمندان، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی، بهسازی و مرمت راه‌ها، احداث و تکمیل مخازن آب شرب روستاها، آب‌رسانی و احیای قنوات افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز، سرهنگ علی‌اکبر طحان امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: بسیجیان امروز در قالب گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و طی یک سال گذشته در عرصه خدمات به مردم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه محرومیت‌زدایی تلاش مضاعف داشتند.

وی افزود: طی یک سال گذشته گروه‌های جهادی با همت دولت سیزدهم و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان عملیات آب‌رسانی به ۳۷۲ روستا را انجام دادند و امروز در این روستاها موضوع محرومیت‌زدایی در حوزه آب رفع شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس ادامه داد: گروه‌های جهادی در یک افق سه ساله برنامه آب‌رسانی به ۴۱۲ روستای دیگر استان را در دستور کار دارند.

طحان با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج به تشریح ویژه برنامه‌های این هفته پرداخت و تصریح کرد: در این ایام در یک افق سه ساله در تلاشیم تا یک میلیون هکتار از اراضی استان پهناور را در موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری در جهت عملیات اجرایی این اراضی اقدام شود.

وی تاکید کرد: در این ایام همچنین عملیات لایروبی ۶۰۰ رشته قنات و در در کانال‌های سیمانی آب‌رسانی کشاورزی پنج هزار کیلومتر احداث کانال‌های آب‌رسانی و هزار و ۲۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی و ۴ هزار کیلومتر لوله‌کشی آب از استخرها به مزارع تحت عنوان طرح آبخیز تا جالیز به همت گروه‌های جهادی استان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس به موضوع ساخت مسکن محرومین اشاره و اضافه کرد: در تلاش هستیم تا ساخت ۷۰ هزار مسکن محرومان انجام شود، این در حالی است که سال گذشته ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد انجام و تحویل متقاضیان شد.

طحان اضافه کرد: در حوزه راه نیز هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و هزار کیلومتر مرمت راه‌های روستایی در دستور کار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

وی از برگزاری رزمایش فاطمیون سه با حضور ۱۲ هزار نفر از جوانان استان در قالب ۵ هزار گروه جهادی از آذر هم‌زمان با فرارسیدن هفته بسیج سازندگی خبر داد و تصریح کرد: این رزمایش به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود که افتتاحیه این رزمایش به میزبانی شهرستان کازرون و با حضور و سخنرانی معاون اجرایی سپاه پاسداران کل انقلاب اسلامی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس اضافه کرد: در روز ششم آذر آئین عملیات اجرایی طرح‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان فارس با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی آغاز می‌شود.

طحان اضافه کرد: در این خصوص با توجه به فعالیت گروه‌های جهادی در ۲۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال‌زایی و کمک‌ها و مساعدت‌هایی که دولت سیزدهم در این حوزه داشته است، آئین افتتاح این تعداد فرصت شغلی برگزار می‌شود.

وی از اهدای هزار سری جهیزیه به زوجین استان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و تصریح کرد: در این هفته همچنین ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در عرصه تکمیل و مرمت مسکن نیازمندان، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی، بهسازی و مرمت راه‌ها، احداث و تکمیل مخازن آب شرب روستاها، آب‌رسانی و احیای قنوات افتتاح خواهد شد.

تأمین آب شرب برای مردم به عنوان یک دغدغه است

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در پرسش خبرنگار ایمنا درباره میزان محرومیت در سطح استان گفت: کم‌برخورداری در موضوعات مختلف استان متفاوت است، اما در مناطق جنوبی استان فارس به دلیل کمبود سفره‌های آب زیرزمینی، تأمین آب شرب برای مردم به عنوان یک دغدغه است، بنابراین اولویت اقدامات سازمان مبنی بر آب‌رسانی به این مناطق است.

وی ادامه داد: در خصوص آبخوان‌داری هر سال بارش‌های خوبی در سطح داریم اما به دلیل اینکه تا به امروز به دلیل پهنه وسیع که استان دارد، اقدامات مؤثری انجام نشده است، این موضوع را شاهد هستیم که مقادیر بسیار زیادی از آب‌های سطحی هدر می‌رود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس تاکید کرد: در موضوعات مدارس سنگی در روستاها نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی مدون به این حوزه ورود داشته‌ایم.

کد خبر 704378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.