طالبان رهاسازی حقابه ایران را پذیرفت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سفر هیئت اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران رهاسازی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی سلاجقه امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان _ در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر هیئت اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران رهاسازی شود.

وی افزود: با هیئت اقتصادی طالبان که به ایران آمده بودند، نشستی داشتیم و برای اولین بار طالبان پذیرفتند که حقابه ایران رهاسازی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طالبان موضوع کمبود آب را مطرح کردند و گفتند در صورتی که به لحاظ اقلیمی بارش به اندازه کافی وجود داشته باشد، این اتفاق می‌افتد.

سلاجقه عنوان کرد: در جلسه با طالبان مسئله مرطوب‌سازی را با توجه به ضرورت کار و اینکه حدود ۱۸۰ روز مردم در منطقه زابل به لحاظ گردوغبار مشکل دارند مطرح کردیم و از آنها درخواست کردیم در حال حاضر آبی رها و دریاچه مرطوب شود تا منشأ گردوغبار نباشد.

وی با بیان اینکه هیئت اقتصادی طالبان نیز اعلام کرد که اگر وضعیت منابع آبی سدها اجازه دهد، این کار را انجام می‌دهند، ادامه داد: بحث دیگری که مطرح شد تثبیت کانون‌های برداشت گردوغبار در کشور افغانستان بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: هیئت افغانستانی به ویژه مسئولان محیط زیست قول دادند که در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران آمده و در قالب یک نشست جامع این مسائل را بررسی کنند تا بتوانیم منشأ گردوغبار در کشور افغانستان به‌ویژه در جاهایی که جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نقشه‌ها و گزارش آن آماده شده است، راهکاری ارائه شود.

کد خبر 704374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.