فعالیت سامانه بارشی از فردا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی از روز جمعه در سطح استان فعال خواهد شد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زاهدان، اظهار کرد: سامانه بارشی از جمعه، بیست‌وششم آبان تا شنبه، بیست‌وهفتم به شکل بارش باران و بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق در سطح استان فعال خواهد شد.

وی افزود: طی دو روز آینده تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی، مرکزی و غرب و سواحل غربی استان و برای روز پنجشنبه و جمعه برای نوار غربی و مرکزی استان وزش باد نسبتاً شدید با سرعت حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بر همین اساس هشدار سطح زرد صادر شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کردند، همچنین از عملیات کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر و فعالیت‌های کویرنوردی نیز خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 704370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس امیر حسین چابهاری IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    با سلام ودرو د فروان در خدمت عزیزان ما این پیش بینی ها رو از اوخر تیر کرده بودیم . نه تنها در ایران ما کل خاور میانه حتی فلاتهای کویر با فعالیت پدیده ال نینو .زیر اب خواهند رفت به امید بارش باران رحمت الهی ان شا ء الله