افزایش ۵۶ هزار تنی ظرفیت سردخانه نگهداری خرما در استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در استان خبر داد و گفت: این ظرفیت ۵۶ هزار تن افزایش یافته و به ۷۶ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی صفوی امروز- چهارشنبه بیست و چهارم آبان‌ماه- در جلسه میز ملی خرما در بوشهر یکی از آثار و نتایج تشکیل جشنواره و نمایشگاه خرما در سال‌های قبل در استان را توسعه زیرساخت‌های این محصول دانست و اظهار داشت: ظرفیت سردخانه نگهداری خرما در استان بوشهر ۲۰ هزار تن بود که اکنون به افزایش ۵۶ هزار تنی به ۷۶ هزار تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این مهم به توسعه صادرات خرما کمک کرده است، گفت: بسته‌بندی و فرآوری خرما از دیگر برنامه‌های استان بوشهر است که در این عرصه انواع بسته‌بندی نوین و صنعتی توسعه یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر توسعه صنایع جانبی خرما را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه خرما در سال‌های قبل اعلام و خاطرنشان کرد: صنایع دستی در استان بوشهر رشد یافته و این مهم سبب افزایش ارزش افزوده شده است. افزایش برندهای خرما سبب استقبال صنایع غذایی برای فرآوری و تولید محصولات جدید شده است.

صفوی افزایش شاخص بهره‌وری و توسعه زنجیره ارزش خرما را از اهداف مهم تشکیل میز خرما دانست و اضافه کرد: به‌روزرسانی تجهیزات، اصلاح، نوسازی صنایع فرآوری و رشد فرآوری محصول خرما در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه صادرات خرما را از دیگر برنامه‌های تشکیل میز خرما دانست و گفت: اکنون صادرات خرما در استان بوشهر حدود ۳۰ هزار تن است که برای افزایش آن هدف‌گذاری شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 704366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.