تبلور فرهنگ غنی و دلاوری مردم اصفهان در یک برنامه‌ بین‌المللی

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آستانه ۲۵ آبان، یک برنامه بین‌المللی برای گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردان اصفهانی در جبهه‌ها برگزار می‌شود که امیدواریم تصویر خوبی در افکار عمومی کشور و فراتر از مرزهای ایران از فرهنگ غنی، سخاوت و دلاوری مردم اصفهان رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با گرامیداشت فرارسیدن ۲۵ آبان مصادف با «روز اصفهان» و سالروز تشییع پیکر ۳۷۰ شهید از ۷۵۰ شهید گلگون کفن عملیات محرم، اظهار کرد: به همین مناسبت، بیش از ۳۷۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی، برای پاسداشت فرهنگ زایندگی اصفهان و دلاوری و ایثارگری‌های مردم نصف‌جهان برای دیار کهن ایران زمین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مردم اصفهان طی هشت سال دفاع مقدس در بسیاری از عرصه‌هایی که اتفاقات گره می‌خورد، حضور می‌یافتند و با رشادت و دلاوری، گره‌ها را باز می‌کردند و آنچه امروز در گلستان شهدا با آرمیدن بیش از ۷۵۰۰ لاله گلگون کفن می‌بینیم، شاهدی بر همین مدعا است.

ویژه برنامه‌ای برای تبیین موضوعات مربوط به دفاع مقدس و ارتباط آن با جبهه و محور مقاومت در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

وی اضافه کرد: در همین راستا، یکی از برنامه‌های پیش‌رو، امشب _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان_ و فردا شب _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در سالن اجتماعات گلستان شهدا با حضور خانواده شهدای اصفهانی عملیات محرم، شهدای شاخص و فرماندهان شهید در بخش‌های مختلف به‌ویژه دفاع مقدس، مهمانان ویژه از بین خانواده شهدای جبهه مقاومت و فعالان این کشورها برگزار خواهد شد.

صالحی تاکید کرد: در آستانه ۲۵ آبان یک برنامه بین‌المللی برای گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردان اصفهانی در جبهه‌های حق علیه باطل خواهیم داشت و امیدواریم تصویر خوبی در افکار عمومی کشور و فراتر از مرزهای ایران از فرهنگ غنی، سخاوت و دلاوری مردم اصفهان که یک نمونه آن در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ ظهور پیدا کرد، رقم بخورد.

وی با دعوت از تمام شهروندان برای حضور در این برنامه‌ها گفت: برنامه‌ای بعد از ظهر امروز در دانشگاه اصفهان برای تبیین موضوعات مربوط به دفاع مقدس و ارتباط آن با جبهه و محور مقاومت برگزار می‌شود که امیدواریم ویژه برنامه مناسبی برای دانشجویان باشد.

کد خبر 704341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.