ضرورت استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر استقرار دفتر وزارت خارجه در استان برای گسترش روابط تجاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یاسوج و به نقل از روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی احمدزاده در نشست با اعضای اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: راهکاری جامع برای مدیریت و فعالیت‌های حوزه بازرگانی استان و ورود به بازارهای خارجی به‌خصوص کشورهای همسایه تدوین و اجرا شود.

وی با تاکید بر تلاش برای جبران عقب‌ماندگی حوزه بازرگانی استان افزود: باید تلاش کرد تا فرصت‌های جدیدی برای ارتباط میان استان با دیگر استان‌های کشور و کشورها خارجی ایجاد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه اقتصادی، صاحب‌نظران حوزه تولید، صنعت و دانشگاهی بر این باورند که عقب‌ماندگی حوزه تجارت و بازرگانی استان با استفاده از ظرفیت نخبگان، صنعت‌گران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صنایع دانش‌بنیان قابل جبران است.

احمدزاده با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی حوزه بازرگانی و تجارت استان جبران شود، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی باید تیم اقتصادی قوی، کارآمد و چابک داشته باشیم و از تجارب تجار استان‌های همجوار و برخوردار نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات و کمبودهای حوزه اقتصادی استان جنبه طبیعی، شرایط جغرافیایی و تاریخی داشته و بخشی نیز ناشی از کم‌توجهی است، تاکید کرد: ارتباطات با خارج ضروری است، اما باید هدفمند باشد و این ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضرورت برقراری این ارتباط را استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان دانست و گفت: حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی بستر لازم برای استقرار دفتر نمایندگی امور خارجه در استان را فراهم کنند.

احمدزاده اضافه کرد: با استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه که پیگیر آن هستیم می‌توان ارتباط با سفرای کشورمان در کشورهای خارجی را برقرار کرد و پیگیر کارهای تجاری و سرمایه‌گذاری شد، در حوزه اقتصادی هدف اصلی استان صادرات باشد و جذب سرمایه‌گذار و برای این مهم باید مطالعه شده با برنامه، هوشمندانه و عاقلانه عمل کرد و محور اصلی نیز کشورهای همسایه از جمله کشور عمان می‌تواند باشد.

وی بر تدوین برنامه زمانبندی شده و جامع با افق میان‌مدت و درازمدت برای حوزه بازرگانی و تجارت استان تأکید و اظهار کرد: کار و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی درهم‌تنیده است و باید با هماهنگی، انسجام و همکاری به این اقدامات پرداخته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کسب آموزش‌ها و مهارت‌ها در حوزه تجارت، بازرگانی و صادرات گفت: داشتن دانش، علم و تجربه در حوزه تجارت، واردات و صادرات بسیار مهم و کارساز است که نباید از آن غافل شد.

احمدزاده با تاکید بر پای کار بودن و فعالیت بیشتر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان افزود: تیم مدیریتی و اعضای این اتاق با رویکرد نو فرصت‌های جدیدی برای ارتباط با کشورها به‌خصوص همسایگان ایران ایجاد کند و این مهم از رویکردهای اصلی ما باشد.

کد خبر 704332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.