تشکیلات خودگردان عامل تشدید بحران در فلسطین/ اسرائیل به دنبال کوچ اجباری مردم غزه است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: یکی از عوامل تشدید بحران‌ها در فلسطین تشکیلات خودگردان است؛ محمود عباس تلاش دارد حاکمیت شکننده خود را اعمال کند؛ تشکیلات خودگردان بخشی از مشکلات مردم فلسطین را تشکیل می‌دهد و نمی‌تواند هیچ راه‌حلی برای حل مشکلات مردم فلسطین داشته باشد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین تحولات جنگ در غزه اظهار کرد: عملیات طوفان‌الاقصی که از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) آغاز شد، به شکست سنگین رژیم صهیونیستی چه در عرصه میدانی و چه در عرصه روانی منجر شد و موجب شد از اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش این رژیم کاسته و مهاجرت معکوس آغاز شود.

وی با بیان اینکه این مسئله به مفهوم ورود رژیم صهیونیستی به چرخه فروپاشی است، افزود: این عملیات پیچیده موجب شد آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی کشورهای اروپایی درصدد جبران این شکست و ارائه طرح جدیدی برای حذف غزه از نقشه جغرافیایی اراضی اشغالی باشند.

کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز کرد: به نظر می‌رسد طرحی که مورد تأیید آمریکا و اروپایی‌ها قرار گرفته شده است این باشد که ابتدا از طریق بمباران‌های مکرر، فشار و محاصره غزه، اهالی این شهر به شهرهای سینا و وادی عربه اردن کوچ داده شوند، اما با توجه به مخالفت شدید رئیس‌جمهور مصر و پادشاه اردن تاکنون نتوانسته‌اند این طرح را عملیاتی کنند، بنابراین جایگزین این طرح آن است که اهالی غزه به کشورهای مصر، اردن و سوریه انتقال داده شوند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا سه استان سوریه از جمله دیرالزور و حس‌که را تحت اشغال خود دارد، تصریح کرد: احتمال دارد که اهالی غزه به شرق فرات در سوریه انتقال داده شوند؛ از این‌رو بمباران‌ها در طول هفته‌های اخیر به شدت ادامه یافته است و تاکنون هزاران نفر کشته و مجروح شده‌اند و همه زیرساخت‌های غزه منهدم شده است.

هانی‌زاده هدف رژیم صهیونیستی از این جنایات را جبران شکست‌ها قلمداد کرد و افزود: حامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از فشارهای حداکثری قصد دارند غزه را به کلی نابود کنند و اگر چیزی باقی مانده باشد، تحت مدیریت اسرائیل قرار دهند.

وی تاکید کرد: این طرح بسیار خطرناک است و با توجه به سکوت جامعه جهانی احتمال دارد این طرح عملیاتی شود؛ حتی اگر رژیم صهیونیستی از بمب‌های غیرمتعارف استفاده کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که مقاومت فلسطین ریشه‌کن شود و حاشیه امن پایداری برای این رژیم به وجود بیاید.

هانی‌زاده یکی از عوامل تشدید بحران‌ها را تشکیلات خودگردان فلسطین دانست و ابراز کرد: بحران‌های پیش روی جهاد اسلامی و حماس پس از قرارداد اسلو در سال ۱۹۹۳، نتیجه آن است که تشکیلات خودگردان هیچ اقدامی برای حل بحران فلسطین انجام نداده است؛ محمود عباس تلاش دارد حاکمیت شکننده خود را اعمال کند و به‌طور کلی تشکیلات خودگردان بخشی از مشکلات مردم فلسطین را تشکیل می‌دهند؛ چرا که محمود عباس و اکثر اعضای تشکیلات خودگردان در حقیقت با اسرائیل همکاری تنگاتنگی دارند و منافع شخصی خود را بر منافع ملت فلسطین ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: اغلب شرکت‌های پیمانکاری که شهرک‌های یهودی‌نشین را اطراف غزه و کرانه غربی ایجاد کرده‌اند وابسته و متعلق به محمود عباس و اعضای تشکیلات خودگردان هستند؛ آن‌ها جوانان فلسطینی را تحت عنوان کارگر برای شرکت‌های پیمانکاری خود استخدام و آن‌ها را به شهرک‌سازی برای یهودیان وادار می‌کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات مردم غزه ناشی از وجود محمود عباس و تشکیلات خودگردان است؛ بنابراین محمود عباس و اعضای این تشکیلات نمی‌توانند هیچ راه‌حلی برای حل مشکلات مردم فلسطین داشته باشند.

کد خبر 704320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.