تمام کسانی که انسانیت در آن‌ها زنده است، دردمند غزه هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: این روزها نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام کسانی که انسانیت در آن‌ها جلوه‌گر شده و زنده است، دردمند مسئله غزه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی رضایی در مجمع جهادی تربیتی و تبیینی سرمربیان سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور که در استان اصفهان در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم غزه اظهار کرد: ان‌شاءالله به‌زودی پرچم مقاومت بر قله‌های رفیع عالم برافراشته شود و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود.

وی افزود: این روزها نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام کسانی که انسانیت در آنها جلوه‌گر شده و زنده است، دردمند مسئله غزه شده‌اند؛ به‌طوری که بعضی از آن‌ها شاید دین هم نداشته باشند، اما از مظلومیت مردم فلسطین به صحنه آمده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: مخلوقات خداوند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ دسته اول کسانی که همه همّ و غمشان طاعت و بندگی خداوند است و غیر از طاعت و بندگی هیچ چیزی ندارند که اینها همان ملائکه و فرشتگان الهی هستند.

وی در توصیف گروه دوم بیان کرد: گروه دوم در مقابل گروه اول قرار دارند، به‌طوری که تمام همّ و غمشان دنیا است و وظیفه عبادت ندارند.

رضایی در بیان مشخصات گروه سوم گفت: گروه سوم کسانی هستند که از جهاتی در عبادت مشابه گروه اول هستند و در توجه به دنیا نیز مشابه گروه دوم هستند، اما زمانی کار این گروه گل می‌کند که از دنیا برای آخرت بهره بگیرند و آن‌ها را به سعادت ابدی می‌رساند، زیرا بُعد اختیاری بودن انسان در عبادت است که آن را اشرف مخلوقات می‌کند و بعد مقابله با هوای نفس است که عبادت او را بهتر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ریشه مباحث تربیتی، انسان‌شناسی، معرفت به انسان، معرفت به تکالیف و وظایف انسان است و اگر بخواهیم در بحث‌های تربیتی توجه کنیم باید این مسائل را از قرآن بیان کنیم.

رضایی تصریح کرد: توکل و توسل به اهل بیت را در مسیر وظیفه سرلوحه و اصل قرار دهید.

کد خبر 704305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.