از زن، زندگی تا کودک‌کشی

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان‌ ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مقاومت پایان‌ناپذیر» به انهدام ۱۸۲ تانک از ۶۰۰ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: در حالی تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه وارد چهلمین روز خود شده است که برخلاف تبلیغات و پروپاگاندای صهیونیست‌ها، این رژیم پس از حمله زمینی دچار یک نبرد فرسایشی شده که در کنار تبعات هرروزه اقتصادی و تجاری، هزینه‌های گزاف نظامی، امنیتی، دفاعی، لجستیک و انسانی برای اشغالگران به دنبال داشته است. در یک مورد خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران روز سه‌شنبه در اجلاس مجمع جهانی مستضعفین گوشه‌ای از پیروزی‌های حماس در عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد و گفت که کل تانک‌های مرکاوا در ارتش صهیونیستی ۶۰۰ دستگاه است که ۱۸۲ دستگاه طی یک ماه اخیر منهدم شده‌اند.

این روزنامه تصویر صفحه اصلی خود را به کودک زخمی فلسطینی اختصاص داد و نوشت مبارزان فردا؛ شواهد و قرائن در میدان جنگ غزه نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی تنها توان مقابله با کودکان و غیرنظامیان را دارد و حریف محور مقاومت نمی‌شود.

از زن، زندگی تا کودک‌کشی

روزنامه کیهان در تیتر یک خود به سخنان رهبر انصارالله یمن پرداخت و با تیتر «‌آماده‌باش صدها هزار یمنی برای ورود به جنگ با اسرائیل‌» نوشت: بندر ایلات در جنوب رژیم صهیونیستی روز گذشته در چند نوبت هدف موشک‌های پرتاب شده از یمن قرار گرفت و نیروهای حزب‌الله در شمال هدف‌گیری خود علیه اشغالگران را دقیق کرده‌اند. هم‌زمان، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن اعلام کرده است که صدها هزار یمنی آماده رویارویی با صهیونیست‌ها هستند. رهبر انصارالله یمن همچنین در سخنان شامگاه سه‌شنبه خود با انتقاد از رهبران سازشکار عربی تاکید کرد که غزه در معرض محاصره عربی-اسرائیلی قرار دارد. رهبر انقلاب یمن با اشاره به اینکه «رژیم‌های عربی هیچ اراده جدی ندارند که برای غزه وارد عمل شوند»، خاطرنشان کرد: «در نشست اخیر سران عربی و اسلامی هم هیچ موضع‌گیری یا اقدام عملی صورت نگرفت که این مسئله، مایه اندوه و شرمساری است.» رهبر انصارالله همچنین تاکید کرده است که ما چندین‌بار به جنوب اراضی اشغالی حمله موشکی و پهپادی کردیم و باز هم این کار را خواهیم کرد.

این روزنامه در مطلب دیگری به درخواست آمریکا از سید حسن نصرالله پرداخت و نوشت روزنامه لبنانی از منابع آگاه نقل کرد که پیامی از جانب آمریکا به حزب‌الله از طریق کانال سومی رسیده است به این مضمون که نیروهای ما تنها برای حفاظت از تأسیسات هسته‌ای اسرائیل آمده‌اند و این یعنی درخواست از این جنبش برای خودداری از هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی!
چند روز پیش تارنمای خبری-تحلیلی آکسیوسِ آمریکا فاش کرد که «لوید آستین»، در تماسی با همتای صهیونیست نگرانی خود را از تشدید تنش در مرز با لبنان ابراز کرد. منبع مذکور اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از رژیم صهیونیستی خواسته است از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه‌جانبه بین اشغالگران و حزب‌الله لبنان شود، اجتناب کند.

از زن، زندگی تا کودک‌کشی

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با انتخاب تصویری از کادر درمان بیمارستان ناصر در خان یونس در حال قراعت دادخواست جهانی، با تیتر «غزه از فردا بیمارستان ندارد» نوشت: به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرده که اگر هیچ کمکی نرسد فعالیت همه بیمارستان‌های نوار غزه طی ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهد شد. محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه هم روز سه‌شنبه در هشداری مشابه، به الجزیره گفت: «اشغالگران برای حملات خود به بیمارستان‌ها دلیل‌تراشی می‌کنند. در حال حاضر اطراف و بخش‌های مختلف بیمارستان الشفا در معرض حملات پهپادی قرار دارد. بیمارستان‌ها در جنوب نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت در حال از کار افتادن و تعطیلی هستند.» وی تأکید کرد: «بارها هشدار دادیم که بیمارستان‌ها گورستان‌های جمعی و سردخانه‌های اجساد خواهند شد.» دیده‌بان حقوق بشر جهانی گفته باید در خصوص حملات اسرائیل به بیمارستان‌های غزه به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود. در حالی که اسرائیلی‌ها همچنان بر استفاده حماس از بیمارستان‌ها به عنوان سپر جنگی اصرار دارند، این سازمان افزود: «اسرائیل تاکنون هیچ ادله جدی در خصوص استفاده از بیمارستان‌ها در غزه برای اهداف نظامی ارائه نداده است؛ کابینه اسرائیل باید حملات به بیمارستان‌ها را متوقف کند.»

از زن، زندگی تا کودک‌کشی

روزنامه وطن امروز در بخش اقتصادی امروز خود به بررسی گزارش اوپک از تولید نفت خام ایران پرداخت و با تیتر «ایران سومین تولیدکننده اوپک» نوشت: جدیدترین آمار تولید نفت ایران به نقل از منابع ثانویه در گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۳ برابر با مهر ۱۴۰۲ به ۳.۱۱۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۴۶ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. ایران در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) ۳ میلیون و ۶۹ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده بود. ایران از ماه آگوست یا همان مرداد ۱۴۰۲ جایگاه سوم تولید نفت اوپک را از آن خود کرده و همچنان این جایگاه را حفظ کرده است.

وطن امروز در مطلب دیگری با انتخاب تیتر «از زن، زندگی تا کودک‌کشی» نوشت: در شرایطی که مردم سراسر دنیا در مقابل رژیم تروریستی صهیونیستی ایستاده‌اند، گروه‌های اپوزیسیون ایرانی به ویژه سلطنت‌طلبان و رسانه‌های وابسته به آنها از جمله شبکه ماهواره‌ای منوتو، به حمایت از اشغالگران تروریست برخاسته‌اند؛ جریانی که سال گذشته با شعار زن، زندگی، آزادی دست به شورش علیه امنیت ملی ایران زده بود و پروژه انزوای جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی و مجامع بین‌المللی را دنبال می‌کرد، اکنون در کنار جنایتکارترین و منفورترین رژیم تاریخ ایستاده و با وقاحت تمام به تطهیر چهره ضدبشری این رژیم مشغول است. مظلومیت مردم فلسطین علاوه بر اینکه چهره ضد انسانی اسرائیل را به دنیا نشان داد، اقلیت محض جریان ضد ایرانی که سال گذشته به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند را نیز به رخ آنها کشید.

از زن، زندگی تا کودک‌کشی

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «زندگی در آکواریوم؟» به بررسی حقوقی و جامعه شناسانه «شرق» از پیامدهای احتمالی راه اندازی سامانه رصد و پایش سبک زندگی مردم پرداخت و نوشت: بیش از یک هفته از ماجرای موافقت مجلس با راه اندازی سامانه رصد و پایش مستمر سبک زندگی مردم می‌گذرد؛ سامانه‌ای که تمام تعاریف و تعارفات گذشته در راستای کنترل آزادی‌های اجتماعی و حقوق شهروندی را کنار می‌زند. این بار به نظر می‌رسد زیر و بم زندگی مردم قرار است از طرف دولت کنترل شود. در یک کلام زیست و زندگی شهروندان در آکواریومی خلاصه خواهد شد که همواره تماشاگران بسیاری دارد. در توضیح سامانه رصد آمده است: «بر اساس بند «ب» ماده ۷۵ لایحه برنامه، به منظور احصای دقیق و برخط (آنلاین) داده‌های آماری مورد نیاز به جهت تسهیل پردازش، تحلیل دقیق و ایجاد زمینه مناسب برای آینده پژوهی روندهای سبک زندگی جامعه ایرانی، شناخت تحولات فرهنگی - ارتباطی و همچنین انتشار آن‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با همکاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز آمار ایران و راهبری و نظارت مرکز رصد و برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت اصل بیست‌وپنجم (۲۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مصوب سال ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ درباره راه اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی، سبک زندگی مردم، مرجعیت رسانه‌ای و وضعیت ارتباطات کشور اقدام کند.»

از زن، زندگی تا کودک‌کشی

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به این سوال پرداخت که موج شبانه آلودگی‌هوا چگونه شکل گرفت؟ و با تیتر «۱۰ ساعت خطرناک تهران‌» نوشت: تهران ۸ روز است به وضعیت «نارنجی» به سبب استشمام هوای ناسالم دچار شده است، بدون آنکه واکنش درخوری از سوی سیاست‌گذاران برای «جلوگیری از انباشت آلودگی‌هوا در آسمان پایتخت» صورت بگیرد. سریال سمی آلودگی‌هوا در سال‌های گذشته، هفته‌ها پس‌از برودت هوا در تهران اکران می‌شد؛ اما امسال، درحالی‌که دمای هوا در ساعاتی از روز، بالای ۲۰ درجه است و حتی در برخی ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی در اواخر دومین ماه پاییز از سیستم سرمایشی استفاده می‌شود، «ریز ذرات آلاینده هوا» از سطح مجاز فراتر رفته است. تهرانی‌ها در روزهای آلوده، «۱۰ ساعت خطرناک» را نفس می‌کشند. این آلودگی، مدارس در برخی پایه‌ها را تعطیل کرد. طی سال‌های اخیر، اثر چالش‌های محیط‌زیستی روی اقتصادها، به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. با سختگیرانه‌تر شدن مقررات و قوانین مربوط به محیط‌زیست در کشورهای مختلف، فواید مالی و اقتصادی قابل ملاحظه‌ای به وجود آمده است.

از زن، زندگی تا کودک‌کشی

کد خبر 704263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.