اولین جشنواره زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان

اولین جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان به میزبانی نایین با حضور پنج شهرستان‌ نایین، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه برگزار شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در حاشیه اولین جشنواره زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان در نائین در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان، جلسات زکات برگزار می‌شود و این واجب بسیار مهم اسلامی که کسی به آن توجه نداشت و صحبتی از این فریضه مهم نمی‌شد، در حکومت جمهوری اسلامی به این واجب الهی با گفتار خوب پرداخته شد.

وی ادامه داد: به لطف خداوند روند جمع‌آوری زکات در استان اصفهان روند بسیار رو به رشدی داشته است و در گذشته با استان‌هایی نظیر فارس فاصله بسیار داشتیم اما اکنون از نظر مقداری زکات جمع‌آوری شده نزدیک‌تر شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: اگر با زکات‌های مستحب این آمار فاصله‌ای میان استان اصفهان و استان فارس ارزیابی شود، شاید افزایش میزان آمار در استان اصفهان بیشتر باشد چرا که در برخی نقاط به زکات مستحب توجه ویژه نمی‌شود اما در استان اصفهان این مهم رایج است.

مردم شرق استان اصفهان جز پیشگامان پرداخت زکات هستند

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن ابراز خوشحالی برگزاری این جشنواره ترویجی و تکریمی در نائین اظهار کرد: مردم شرق استان اصفهان، مردم متدین و معتقد به پرداخت زکات هستند و همیشه جز پیشگامان پرداخت زکات بودند.

وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته، ۱۱۲ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که امیدواریم که این عدد به ۱۶۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس شورای زکات استان اصفهان افزود: حدود پنج میلیارد تومان از زکات دریافتی ما در استان اصفهان، سهم شرق استان بوده است که بسیار خوش درخشیده‌اند و با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی، باید از این مردم تشکر کرد.

۶ هزار اثر در قالب ۸ محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

محمد جواد شفیعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سالی که گذشت به همت خیران در شهرستان نائین، بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در قالب زکات‌ها اعم از زکات واجب و زکات مستحب و همچنین کفارات، وجوهاتی به دبیرخانه شورای زکات شهرستان نائین که در کمیته امداد امام خمینی (ره) است از طریق مردم و خیران محترم وصول شد.

وی ادامه داد: تمام این مبالغ صرف امور محرومان جامعه در سرفصل‌های مختلف به ویژه جهیزیه، مسائل درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج و ساخت مسکن محرومان انجام شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات شهرستان نائین افزود: اولین جشنواره زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان به همت فرمانداران، ائمه جمعه و رؤسای کمیته امدادها به عنوان اعضای شورای زکات در پنج شهرستان نائین، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه علیا برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در قالب ۸ محور با برگزاری مسابقات مختلف برگزار که حدوداً شش هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از میان این آثار، برخی آثار به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند که در این جشنواره به آنها هدایایی تقدیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اولین جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شرق استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین با حضور فرمانداران، ائمه جمعه، رؤسای کمیته‌امدادهای شهرستان‌های نائین، هرند، کوهپایه، ورزنه و جرقویه برگزار که در پایان از مؤدیان و مبلغان زکات و همچنین برگزیدگان جشنواره در قالب ۸ محور با حضور امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، رئیس شورای زکات استان اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

کد خبر 704196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.